امام جمعه آمل تصریح کرد: در حوزه عزادارای سرور و سالار شهیدان می خواهند تنها شور وجود داشته و مردم از شعور برنامه های عزاداری بهره ای نداشته باشند.
کد خبر: ۸۹۱۰۹۷۹
|
۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، نشست هم اندیشی ستاد مردمی خادمین کربلا با حضور امام جمعه آمل، معاون استاندار مازندران و فرماندار ویژه آمل و معاونان فرمانداری، جانشین سپاه ناحیه آمل، مدیر آموزش و پرورش آمل، خیرین و دیگر مهمانان برگزار شد.

حجت الاسلام سید جلیل مرتضوی، امام جمعه آمل در این مراسم گفت: زنده نگه داشتن فرهنگ عاشورا در زندگی امام محمد باقر(ع) وجود داشته است و این امام همام به ما یاد می دهند در مسیر نگاه بلند اهل بیت(ع) گام برداریم و حضور در چنین برنامه هایی یک توفیق است.

وی بیان داشت: فعالیت های خوبی در حوزه اربعین صورت می گیرد که ضروری است تا در راستای ترویج فرهنگ حضور در مراسم اربعین حسینی کوشا باشیم.

حجت الاسلام مرتضوی با بیان اینکه مراسم اربعین هر ساله باشکوه بیشتری برگزار می شود، ادامه داد: امروز دشمن در حوزه فرهنگ کار می کند تا ارزشها را در جامعه از بین ببرد.

امام جمعه آمل تصریح کرد: در حوزه عزادارای سرور و سالار شهیدان می خواهند تنها شور وجود داشته و مردم از شعور برنامه های عزاداری بهره ای نداشته باشند.

وی افزود: نگاه فرهنگی، اجتماعی و دینی در حوزه اجتماع عظیم اربعین حسینی باید تقویت شود که ضرورت دارد در دستور کار ویژه قرار گیرد.

حجت الاسلام مرتضوی خاطرنشان کرد: پیشنهاد می شود برنامه سفر به عراق با حضور مدیران و خیرین صورت گیرد تا به صورت میدانی بازدیدی از محل موکب شهرستان آمل در نجف اشرف صورت گیرد و زیرساخت های لازم را فراهم کنیم تا از این مکان بتوانیم در طول سال بعنوان زائرسرا استفاده کنیم.

سید جعفر رسولی، فرماندار ویژه آمل در این مراسم اظهارداشت: در حوزه ستاد بازسازی عتبات عالیات کارهای خوبی در سالهای گذشته انجام شد و مردم عشق و ارادت والایی نسبت به سرور و سالار شهیدان داشته و در صحنه حضور دارند که می طلبد از این ظرفیت به بهترین نحو ممکن استفاده شده و حلقه های مفقوده رفع شود.

معاون استاندار مازندران اظهارداشت: برای تامین برنج اقدامات لازم صورت گرفت و برای دیگر اقلام و نیازمندی ها می توانیم از ظرفیت مردمی و خیرین استفاده کنیم که مردم ما علاقمندی بسیاری دارند.

رسولی ادامه داد: ضرورت دارد ارتباط مردم و فعالان این حوزه تقویت شود تا بتوانیم به درستی زمینه جذب کمک های مردمی را فراهم کنیم و تاکنون حلقه ارتباط به شایستگی وصل نشد.

وی بیان داشت: حجت الاسلام مرحوم ابوترابی بعد از آزادی اسرا نخستین پیاده روی اربعین را بنا نهادند که این سلسله ادامه پیدا کرد و امروز به نحوی شایسته گسترش داشته است.

گفتنی است؛ سید هادی حسینی رییس ستاد مردمی خادمین کربلا به تشریح فعالیت های صورت گرفته موکب در سال گذشته و بیان راهکارهای مناسب برپایی باشکوه موکب برای مراسم اربعین حسینی سالجاری پرداخت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها