کارشناس مذهبی و شبکه‌های اجتماعی یکی از علل بوجود آمدن تعارضات خانوادگی در خانواده را استفاده از شبکه های اجتماعی دانست.
کد خبر: ۸۹۱۱۴۰۲
|
۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حجت الاسلام امین در جلسه ای با عنوان مقوله آسیب شناسی و شیوه مقابله با شبکه های اجتماعی در جمع کارکنان ناحیه سپاه ناحیه ابوذر مشهد افزود: اهداف شبکه های اجتماعی یا سوشال نت وورک در جامعه اسلامی پایین آمدن آمار ازواج و بالا رفتن آمار طلاق و در نهایت توقف تولید نسل در جوامع اسلامی است و اینکه افراد جامعه قادر به بچه دار شدن نشوند.

وی ادامه داد: از دیگر مشکلات در بحث سلامت جنسی در جامعه امروز، بحث بلوغ زودرس نوجوانان است که استفاده مدام از شبکه های اجتماعی به بروز آن دامن می زند.

امین افزود: استفاده بیش از حد از شبکه‌های اجتماعی و قرار گرفتن در معرض امواج تلفن‌های هوشمند و امواج وای فای علاوه بر اثرات مخرب بر روح و روان انسان اثرات سوء بسیاری بر جسم انسان می‌گذارد مانند اثر مخرب بر سلول های بدن، بر سلول های هموگلوبین خون، بر مغز و قلب و.. که اثبات شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: استفاده مفرط از شبکه های اجتماعی و فضای مجازی انسان را از دنیای واقعی و پیرامونی خود جدا می کند تا حدی که انسان موقتا زمان و مکان را از یاد می برد و گذشت زمان را متوجه نمی شود.

وی گفت: قبل از ورود تکنولوژی گوشی‌های هوشمند و شبکه‌های مجازی باید زمینه استفاده سالم از آن مهیا شود که نیازمند یک عزم جدی در فرهنگ سازی عمومی می باشد که متاسفانه در این زمینه اقدام چشم گیری صورت نگرفته است.

 

ارسال نظرات