معاون عمرانی استاندار مازندران با تاکید بر برخورد جدی با ساخت و ساز غیرمجاز گفت: ساخت و ساز غیرمجاز در استان مازندران به صفر رسیده است.
کد خبر: ۸۹۱۱۵۷۸
|
۱۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، علی نبییان در گفت‌وگویی در ساری اظهار داشت: مازندران از استان‌های گردشگری مهم در کشور بوده که تمام طول سال به ویژه در ایام عید نوروز و تابستان میزبان مسافران و گردشگران فراوانی بوده که این استان را به عنوان مقصد سفر انتخاب می‌کنند.

وی افزود: در کنار این ارائه خدمت ممکن است عده‌ای سودجو در حریم مناطق زراعی و منابع طبیعی اقدام به ساخت و ساز غیرمجاز کنند که در این زمینه دستگاه‌های خدمات رسان مانند آب، برق، گاز و تلفن نمی‌توانند خدماتی به این واحدها ارائه کنند.

نبییان بیان کرد: در صورتی که ساخت و سازها در حریم غیر بافت روستایی و اگر زمین‌های زراعی توسط عده‌ای مورد هجمه قرار گیرد و از زراعی به مسکونی تبدیل شود به امنیت غذایی و زیبایی فضای سبز منطقه و استان آسیب می‌رسد که قانون به شدت با متخلفان برخورد می‌کند.

این مسئول افزود: در صورت گزارش از ساخت و ساز غیر مجازی که در اراضی و منابع طبیعی یا خارج از بافت روستایی باشد با حکم دستگاه قضا تخریب می‌شود که البته با نظارت دقیق دستگاه قضا، رئیس کل دادگستری، دادستان مرکز استان هرگونه ساخت و ساز مدیریت شده و خوشبختانه ساخت غیرمجاز نداریم.

معاون استاندار مازندران بیان کرد: هرگونه ساخت و ساز باید با مجوز سازمان جهاد کشاورزی و امور اراضی باشد در غیر این صورت به شدت با افراد متخلف برخورد و ساختمان غیرمجاز تخریب می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها