با حضور جمعی از مسئولین محلی شهرستان رشتخوار جلسه برنامه‌ریزی گرامیداشت هفته دفاع مقدس در سالن اجتماعات فرمانداری رشتخوار برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۱۳۰۱۲
|
۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی،  در ابتدای این جلسه حجت الاسلام محمد کشتگر مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه ناحیه شهرستان رشتخوار ضمن تبریک ایام عید قربان و غدیر گفت: یکی از مفاهیم زیبا در زندگی امام علی (ع) توجه به شهدا و خانواده شهدا بوده است.

وی با اشاره به اینکه باید از فضای معنوی هفته دفاع مقدس استفاده کامل را برد، با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در این رابطه، گفت: امروز ما همگی باید هنجار‌های انقلاب اسلامی را بیش از پیش حفظ و حراست کنیم.

وی با تاکید بر اینکه امروز هر چه داریم به برکت رشادت‌ها و مجاهدت‌های رزمندگان دوران دفاع مقدس بوده است، افزود: ۸ سال مقاومت و ایستادگی رزمندگان اسلام در برابر قدرت‌های جهان امروز بزرگی و عظمت را به ملت و مردم ایران هدیه کرده است.

در ادامه این مراسم خالقداد عرب فرماندار شهرستان رشتخوار نیز ضمن تبریک پیشاپیش عید غدیر و گرامیداشت هفته دفاع مقدس، گفت: از خودگذشتگی رزمندگان دلاور در دوران دفاع مقدس تمام قدرت‌های دنیا را که با هم متحد بر علیه کشور ایران شده بودند را به زانو در آورد.

وی با اشاره به اینکه دفاع مقدس به عنوان یک سنبل و نماد در کشور شناخته می‌شود، یادآور شد: با توجه به قرار گرفتن در آستانه هفته دفاع مقدس باید فضای شهر به سمت برود که یادآوری آن ایام بار دیگر زنده و شهر حال هوای آن دوران را بگیرد.

وی با توجه به اهمیت هفته دفاع مقدس بر بازگو کردن رشادت‌های و اخلاص رزمندگان در بین دانش آموزان تاکید کرد و افزود: باید طوری برنامه ریزی شود تا جوانان و نوجوانان ما بیشتر با رشادت ها، فضای معنوی و اخلاصی که بین رزمندگان در آن دوران وجود داشت، آشنا شوند.

محمد چوپی رئیس شورای شهر رشتخوار نیز ضمن تبریک ایام عید قربان و غدیر با گرامیداشت هفته دفاع مقدس حرکت رزمندگان در دوران دفاع مقدس را استقلال طلبی و دین خواهی رزمندگان عنوان کرد و افزود: دفاع رزمندگان ما دفاع از استقلال، دین، میهن، و ناموس بود.

وی با اشاره به اینکه دروان دفاع مقدس تنها جنگی درتاریخ کشور است، که در آن حتی یک وجب از خاک میهن عزیزمان به دست دشمن نیفتاد، اظهار داشت: امروز باید تلاش کرد تا هفته دفاع مقدس به عنوان کلاسی برای درس آموزی جوانان کشور باشد.

رئیس شورای شهر رشتخوار با اشاره به اینکه امروز دشمن تنها به دنبال کم رنگ کردن ویژگی‌های دفاع مقدس است، افزود: بحث دفاع باید پررنگ و این چشمه همیشه پرجوشش باشد، چرا که دشمن همچنان حضور دارد و در تلاش برای کم رنگ کردن ارزش‌های دفاع مقدس است.
ارسال نظرات