سوگواره شعر حسینی سازمان بسیج هنرمندان سپاه کربلا مازندران، چهارم مهرماه مصادف با پنجم محرم الحرام در مسجد سعادت شهر نکا برگزار می شود.
کد خبر: ۸۹۱۳۵۶۴
|
۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حمید هراسانی مسئول بسیج هنرمندان سپاه کربلا در گفتگویی بیان کرد: سوگواره شعر حسینی  سازمان بسیج هنرمندان سپاه کربلا چهارم مهرماه مصادف با پنجم محرم الحرام در مسجد سعادت شهر نکا  برگزار می شود.

هراسانی یادآور شد: پس از  فراخوان 2 ماه گذشته بسیج هنرمندان مازندران در مورد سوگواره  شعر حسینی 250 اثر وارد دبیرخانه شد که در پایان مرحله داوری، آثار ده شاعر با موضوعات شعری؛ کربلا، عاشورا و محرم مورد پذیرش قرار گرفت.

مسئول بسیج هنرمندران سپاه کربلا ادامه داد: در برنامه سوگواره حسینی روز  پنجم محرم الحرام در نکا، پس از قرائت قرآن کریم توسط قاری برجسته کشور و استان، شاعران برگزیده به قرائت اشعار پرداخته و سرانجام سردار بابایی فرمانده سپاه کربلا، پیرامون «جایگاه هنر اسلامی و مذهبی در فرهنگ عاشورایی» به همراه مدیر کل فرهنگ ارشاد اسلامی مازندران به سخنرانی می پردازند.

حمید هراسانی بیان کرد: تجلیل از 2 خانواده شهید مدافع اسلام(حرم) شهیدان مشتاقی و فیروزآبادی  و همچنین رونمایی از نوشتار خط لاتین دعای زیارت عاشورا  توسط دو خواهر بسیجی و هنر مند خوشنویس استان از جمله برنامه هایی است که روی صحنه به نمایش در می آید.

وی عنوان کرد: این برنامه همزمان با اذان مغرب با اقامه  نماز مغرب و عشاء آغاز و با خوشنویسی  5 هنرمند با متنهای عاشورایی، حسینی، کربلای ادامه یافته که سرانجام  آن آثار  به عموم اهدا می شود.

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها