مسئول اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه کربلا در گفتگو با بسیج از برگزاری مراسم خیابانی بازسازی واقعه غدیر خم در سطح 5 شهر مازندران خبر داد.
کد خبر: ۸۹۱۳۵۹۱
|
۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، مسئول اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه کربلا در گفتگو با بسیج از برگزاری مراسم خیابانی بازسازی واقعه غدیر خم  در سطح 5 شهر مازندران خبر داد.

قاسم موقر ضمن تبریک اعیاد با سعادت قربان و غدیر،  با اشاره به ایام خجسته دهه ولایت گفت: قربان به منزله عبور از نفس برای اطاعت پذیری از ولایت و وصال به حضرت حق است.

مسئول اردویی و راهیان نور سپاه مازندران  شناخت غدیر و بصیرت در اطاعت پذیری از ولایت اللهی را رمز دوام جامعه خواستار دین ارزشها، اسلام و سلامت انسان وحدانی دانست و ادامه داد:  فقدان بصیرت، نداشتن شناخت از امام و خودکامگی و گردنکشی در برابر اوامر خداوند تبارک و تعالی تجربه و حادثه سنگین ضد بشری واقعه کربلا را در تاریخ  به وجود آورد که خودیها و خواص و همراهان  پیامبر اکرم(ص) و دوران امیر المومنین، علی ابن ابیطالب(ع) نخواستند ولایت به حق فرزند دخت رسوال الله، حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) را بپذیرند.

دبیر ستاد واقعه غدیر خم سپاه کربلا بیان کرد: وقتی ماجرای غدیر با ترفندها، حیله ها و دسیسه های نفسانی و شیطانی برای چشم دوختن به مناصب و قدرت به فراموشی سپرده شد جانشین و وصی به حق رسول الله(ص)، علی بن ابیطالب (ع) در پشت پرده مراسم تدفین پیامبر(ص) طی ماجرای ثقیفه خانه  نشین شده و مردم حکمیت خلافت را بر ولایت حضرت علی(ع)  رجحان می دهند تا جایی که از ظلم بیش از حد دستگاه خلافت، پس از 25 سال، مردم به سراغ امیر المومنین می روند.

موقر حادثه کربلا را دنباله ثقیفه و نابخردی خواص برای دست یابی به حوائج دنیوی و حکومت بر مردم دانست و اظهار داشت: وقتی واقعه قرآنی و الهی عظیم غدیر در سال 11 هجری که با حضور هزاران هزار حجاج در اقصی نقاط گیتی علی رغم سفارش رسول الله(ص) مخفی نگه شد، امیر المومنین 25 سال خانه نشین شد و فاطمه زهرا(ص) پشت در خانه و بر اثر فشار حکام ظالم وقت پهلوی مبارکشان شکسته و در سن پائین به شهادت می رسند.

وی شهادت رساندن امام علی(ع)، امام حسن مجتبی(ع)، حادثه ضد بشری جنایت در حق امام حسین(ع) و خاندانش از سوی یزید، شمر و عمالشان را نتیجه نقشه شوم خواص برای غافل ماندن عامه مردم از واقعه غدیر که همان اصل ولایت است خواند و افزود: دشمنان اسلام نمی خواهند چراغ هدایت روشن بماند برهمین اساس در ادوار مختلف سعی داشتند تا راهنمایان، پیشوایان و امامان معصوم(ع) را از سر راه خود بردارند و مردم را هم از آگاه شدن امر الهی و واقعیت به دور داشته باشند.

مسئول اردویی و راهیان نور سپاه کربلا اظهار داشت: زنده نگه داشتن واقعه غدیر برای نمایان شدن راه  نجات انسانیت و رستگاری در هر عصری حائز اهمیت است لکن سپاه کربلا طی چند سال گذشته سعی دارد تا با بازسازی واقغه غدیر این چراغ و نهضت را روشن نگه دارد.

قاسم موقر گفت: بازسازی واقعه غدیر از تاریخ  16 شهریور ماه آغاز و تا 18 همین ماه   در سطح 5 شهرستان مازندران اجرایی می شود.

این مقام مسئول در سپاه کربلا یادآور شد: مراسم بازسازی واقعه غدیردر روز پنجشنبه؛ در جویبار از ساعت 9 روز 16 شهریور در روبروی دانشگاه آزاد ، در میاندرود از ساعت 16  روبروی پلیس راه و در بابلسر  از ساعت 8 صبح در میدان امام حسین(ع) جاده شورک فرودگاه احمدکلا به اجرا در می آید.

وی ادامه داد: این بازسازی همچنین در روزهای جمعه 17 شهریور از ساعت 16 در مقابل فنی حرفه ای شهر نکا و همین ساعت 18 شهریور در جنب رودخانه چشمه کله تنکابن  برگزار می گردد.

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها