خبرهای داغ:
کارآفرین موفق درمیانی:

اقتصادمقاومتی با وام شیرین/بسیج سازندگی سنگ تمام گذاشت

بسیجی كارآفرين و فعال اقتصادي اهل شهرستان درمیان، توانسته مزرعه پرورش شتر مرغ را در روستای چک راه اندازي كند.
کد خبر: ۸۹۱۳۹۰۶
|
۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، چکی كارآفرين و فعال اقتصادي اهل شهرستان درمیان، توانسته مزرعه پرورش شتر مرغ را در روستای چک راه اندازي كند.

 این جوان جویای کار درمیانی که اکنون یکی از پرورش دهندگان برتر در سطح استان خراسان جنوبی است گفت: با امید به خدا وارد میدان شدم و فعالیت خود را با وامی که از بسیج دریافت نمودم، شروع کردم و سپس با گذشت زمان و با کمک های مالی بسیج سازندگی توانستم یک مزرعه پرورش شتر مرغ را احداث کنم.

 چکی جوانی است که چند سال در پی احداث یک مزرعه شتر مرغ بوده است تا این که با عزم جدی و حمایت های بسیج سازندگی به هدف خود رسیده است.

 این پرورش دهنده شتر مرغ که اکنون یکی از پرورش دهندگان برتر در سطح شهرستان درمیان است در گفتگو با خبرنگار بسیج گفت:  من سال گذشته با وامی که از بسیج سازندگی گرفتم توانستم کار خود را آغاز کنم و سپس با گذشت زمان یک مزرعه پرورش شتر مرغ احداث کنم.

اقتصادمقاومتی با وام شیرین/بسیج سازندگی سنگ تمام گذاشت

وی به افرادی که علاقه به این کار را دارند گفت: حتما لازم نیست که کار خود را با هزینه های زیاد شروع کنند، بلکه بهتر است کار خود را با مقیاس کوچک و با تعداد شتر مرغ کم شروع کنند تا به خوبی با شرایط آن آشنا شوند.

 وی افزود: تولید کننده نباید به فروش گوشت اتکا کند، چرا که فروش گوشت، تنها هزینه های تولید را پوشش می دهد و آن چه به عنوان سود باقی می ماند روغن وپوست شتر مرغ است.

وی افزود: حداقل هفت ماه تا یکسال وقت احتیاج است تا یک شتر مرغ به سن کشتار برسد.

وی از دولت مردان خواست تا از صنعت پرورش شتر مرغ حمایت کنند تا جوانان بتوانند به راحتی شغلی را برای خود ایجاد کنند.

اقتصادمقاومتی با وام شیرین/بسیج سازندگی سنگ تمام گذاشت

 این تولید کننده موفق، قیمت تقریبی هر شتر مرغ را نهصد هزار تومان دانست که تقریبا نیمی از این مبلغ سود خالص به حساب می آید.

چکی افزود: در مزرعه من هر 1 سال 50 شتر مرغ پرورش داده می شوند.

بر اساس گفته های این پرورش دهنده موفق شتر مرغ، پرورش شتر مرغ وضعیت مناسبی در بازار دارد و پرورش این پرنده یکی از سود آور ترین و زود بازده ترین تولید در حوزه کشاورزی است.

وی از خدمات بسيج سازندگي در عرصه اشتغال تشکر کرد و گفت: بسیج برای ما سنگ تمام گذاشت.

وی ادامه داد: در هر زمان بسیج به یاری من آمد و حمایت های مالی ، فکری و معنوی به ما تزریق کرده است.

این چهره موفق اقتصاد مقاومتی در پایان گفت: بنده خود در زمينه اقتصادي بخصوص براي ساكنين مناطق روستايي طرح هاي خوب و حساب شده اي دارم كه اميد دارم با اين گونه حركتها در زمينه در اختيار گذاشتن سرمايه هاي لازم از سوي بسيج سازندگي، اجرایی شد.

وی با انتقاد از سنگ اندازی و رویکرد نظام مهندسی، گفت: نظام مهندسی برای مجوز بسیار سخت گیری می کند و تا جواز نداشته باشیم از امتیازات آب و برق خبری نیست.

اقتصادمقاومتی با وام شیرین/بسیج سازندگی سنگ تمام گذاشت

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار