خبرهای داغ:
بسیج تحلیل می کند:

از انحلال ارتش تا لغو قرارداد های نظامی

تحركات نظامي عراق در 13 فرودين 1358 شروع شد و نشان دهنده حمله احتمالي به ايران بود اما عده در داخل كشوربا شعار ارتش طبقه توحيدي و انحلال ارتش سعي در زمينه سازي حمله به ايران را داشتند تا انقلاب با دستان بسته خود را تحويل استعمار گران بدهد.
کد خبر: ۸۹۱۴۰۷۴
|
۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین،در 13 فروردين 1358شهر مهران مورد بمب باران هوايي ارتش عراق قرار گرفت متعاقب اين حمله يك گروه از افسران عراقي با تجاوزمرزي وارد شهر قصر شيرين شدند و در 18 فروردين تاسيسات نفتي مهران با حمله هوايي عراق مواجهه شد. 24خرداد 1358 پاسگاه هاي مرزي انجيره،ني خزر،هلاله درعرب و جنوب كشوربمباران شدند.
در چهاردهم آبان كنسولگري ايران در بصره اشغال و دو ديپلمات ايراني باز داشت شدند به تلافي اين حمله كنسولگري عراق در كرمانشاه توسط مردم شهر اشعال گرديد در 14 آذر يك گردان عرزاقي به پايگاه مرزي ايران درامير آباد تجاوزكرد ، 8 خرداد 1359عراق بار ديگربه شهرمهران حملات سنگين توپخانه اي انجام كه منجر به كشته شدن 12 نفر و زخمي شدن 36 تن ازهم وطنانمان شد.
12 شهريور سال 1359 مهران مورد حملات موشكي قرارگرفت كه 2 شهيد 5 زخمي ناشي از تجاوزعراق به خاك ایران بود. ايران گزارشي به سازمان ملل داد و طي آن 636مورد نقض حاكميت و مرزي ايران را داشته است كه شامل نقض حريم هوايي،حمله به شهر هاي پاوه،پيرانشهر،خرمشهر،مهران،قصر شيرين،و..بوده است.
اشغال سفارت ايران در لندن، لبنان و انفجار خط لوله نفتي خوزستان از ديگركارهاي حزب بعث عليه ايران بود صدام در فروردين ماه براساس يك نطق تلويزيوني اعلام كرد: ارتش 190 هزار نفري عراق آماده است تا وظيفه خود را در قبال جنگ عليه ايران انجام دهد.
در 26 شهريورصدام درنطق تلويزيوني با لغو قرارداد 1975 الجزاير كه تحديد خطوط مرزي ايران وعراق بود رسما اعلان جنگ عليه ايران را با حمايت اعراب و استكبار شرق وعرب كليد زد.طارق عزيز معاون وقت نخست وزيرعراق در مصاحبه اي گفت: چند ايران كوچك بهتراز ايران واحد است" اين نشان دهنده دست هاي پشت پرده براي تجزيه ايران بوده و شاه نيز اعلام كرده بود با رفتن من ايران ايرانستان مي شود".
طه ياسين رمضان معاون نخست وزير عراق در مصاحبه با روزنامه الثوره گفت: هدف از جنگ را براي چند صد كيلومترخاك نيست بلكه هدف سرنگوني جمهوري اسلامي ايران است و ما براين نكته تاكيد مي كنيم جنگ به پايايان نخواهد رسيد مگر اينكه رژيم حاكم بر ايران به طور كلي از بين برود".
مواضع داخلي:
صدام و كشورهاي غربي با داشتن گزارش كامل از فروپاشي ارتش ايران به خاطرانقلاب و سر بر آوردن جنگ داخلي تجزيه طلبان زمينه را براي حمله به ايران مناسب ديده و با تجهيز و دادن چراغ سبز به عراق حمله به ايران را تاييد كردند.
دولت موقت طرح بومي سازي پرسنل ارتش و خدمت در محل سكونت را تصويب وكاهش خدمت سربازي به يك سال را هم در دستور كار قرار داد لذا ساختار كلاسيك و تخصص ارتش به هم ريخت و عملا كارايي ارتش براي مواجهه با نبردهاي كلاسيك سنگين به هم خورد.
عده اي از ليبرال ها كه در اسلام نمايي بسيار حرفه اي عمل مي كردند براي نشان دادن استكبار ستيزي خود خواهان پس دادن هواپيماهاي مدل اف 4.5.7.14خريداري شده از آمريكا بودند و متعاقب آن دولت موقت به صورت يك طرفه تمام قراردادهاي نظامي ايران با آمريكا را لغو كرد و زمينه را براي حمله همه جانبه به ايران فراهم كرد.
در مجلس شوراي اسلامي حسن روحاني و طيفي ديگر از نمايندگان خواهان انحلال ارتش شدند و قطع كليه حقوق و مزايا براي آنها در صحن علني مجلس در خواست كردند كه با واكنش تند و منطقي شهيد چمران مواجهه شدند.
عده اي هم خواهان ارتش طبقه توحيدي شدند كه در آن فرمانده و كادر معنايي نداشت و نوبتي فرمانده تعيين مي گرديد و درجات نظامي و ارشديت به طور كامل ملغي و فرمانبرداري به صفر مي رسيد.
گروهي ديگر مخالف حضور نيروهاي مردمي و سپاه براي دفاع بودند ازجمله بني صدر معتقد به دفاع مردمي نبود.
گروهي ديگر خواهان اتحاد ارتش،سپاه،نيروهاي مردمي بسيج براي دفاع جانانه بودند كه شهيد چمران وزير دفاع و شهيد صياد شيرازي جز ايبن گروه بودند.
امام مستضعفان گروهاي خواهان انحلال ارتش،ارتش طبقه توحيدي و پس فرستادن هواپيماهاي جنگي خريداري شده ازآمریکا را مورد سرزنش قراردادند و نقد هاي تندي را به عملكرد دولت بازرگان وارد كردند.
اگر ارتش منحل مي شد چه اتفاقي مي افتاد.
"در صورت انحلال ارتش ايران براي دفاع از كشور تنها داراي 30 هزار نيروي مردمي سپاه بودند كه تاكتيك هاي جنگي را به درستي نمي دانستند و كاربا سلاح هاي سنگين را نياموخته بودند. مرزهاي ايران درشرق، غرب و جنوب مورد حمله قرارمي گرفت، طبق طرح متوهمانه شوروي سابق قراربود تعداد 100 هزار چتر باز در ايران پياده شوند و در يك كودتا انقلاب را ساقط و دولت كودتا را سركار بياورند و ايران تبديل به افغانستان دوم شود"(برداشت از کتاب سقوط 84).
در صورت نبودن ارتش شهرهاي ايران به راحتي سقوط مي كرد و تعداد 30هزار نيروهاي مسلح كه كار با سلاح سبك را به تازگي آموخته بودند تنها براي دفاع يك روزه دربرابريك لشكرعراق پاسخگو بود، در يك تهاجم هوايي منهدم و ايران با 36 ميليون جمعيت تعداد نيروهاي مسلح آن كمتر از قطر با 300000نفر جمعيت مي شد.
خوزستان از ايران جدا مي شد و به مركزيت الاهواز شكل مي گرفت، سيستان و بلوچستان ،كردستان،هم پس از مدتي با دخالت بيگانگان از ايران و ايران كوچك بهتر از ايران واحد براي ابرقدرتها و اعراب بود.
عقل سالم در بدن سالم است:
با 638 مورد حمله نظامي عراق به كشور و اعلان جنگ به ايران انحلال ارتش و تعطيلي مولفه دفاعي كشورنشان مي دهد كه اگر هوشياری امام مستضعفان نبود حماقت سياسي و عدم فهم درست از شرايط جهان و وضعيت انقلاب سبب مي شد كه امروز ايران ايرانستان شود.
1002/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار