نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: ما به مبل و منبت نه به عنوان یک کار اقتصادی بلکه به عنوان یک کار فرهنگی نگاه کنیم که هر کجا این دستاورد و حاصل هنر، هنرمندان می‌رود در واقع ما فرهنگ ایرانی اسلامی خود را با این کار صادرکرده باشیم.
کد خبر: ۸۹۱۴۳۱۱
|
۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۲

نگاه ما به مبل و منبت باید به عنوان کار فرهنگی باشدبه گزارش خبرگزاری بسیج از ملایر، محمد کاظمی شامگاه چهارشنبه در مراسم اولین جشن ملی مبل و منبت در ملایر با اشاره به اینکه کار روی چوب و استفاده از ظرفیت های چوب در دنیا و کشور به قبل از میلاد مسیح بر می‌گردد، اظهار داشت: ما مفتخریم که در شوش و آثار هخامنشیان و در پاسارگاد به دست آمده آثار هنرنمایی ایرانیان بر روی چوب دیده شده است.

وی افزود : حاصل تجربه 3 هزار ساله مردم در حکاکی‌های روی چوب امروز در ملایر خلاصه شده است و ملایر پایتخت مبل و منبت، پایتخت عرصه هنر اصیل ایرانی و اسلامی و نگین انگشتر ارائه این هنر است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به زحمات، خدمات و پیگیری‌های همه مسئولین ابراز داشت: امروز این تلاش‌ها مسیر خدمت شده و تلاش صنعتگران و هنرمندان ما در ملایر به سرانجام رسیده و ما باید تشکیلات منسجمی در بحث مبل و منبت داشته باشیم.

وی گفت: از کسانی که دستی بر آتش داشتند، دعوت شد تا مطالعاتی در این زمینه داشته باشند، تا علمی نیز در زمینه مبل و منبت تالیفاتی را ارائه بدهند و با تشکیل یک هیأت مدیره فعالیت این صنف را سامان دادند و امروز شاهد به ثمره رسیدن این تلاش هستیم.

کاظمی با بیان اینکه ما باید جهانی و وارد رقابت شویم و این هنر را در دنیا به نمایش بگذاریم و جهانی فکر کنیم، افزود: امروز حدود 80 پایگاه و سایت اینترنتی وجود دارد که مردم آنچه را که می خواهند بخرند از انتخاب محصول تا تحویل کالا همه به وسیله اینترنت انجام می شود.

وی ابراز داشت: ما باید با مبل سازان دنیا، با کشورهایی که در بحث مبل و منبت معروف هستند تعامل داشته باشیم و در بازارهای منطقه که به شدت خواستار مبلمان و کالاهای سفارشی هستند فعال باشیم.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید در بحث کال های تشریفاتی در دنیا هم باید تلاش کنیم، گفت: نگاه را صرفاً به مبل و صندلی ندوزیم بلکه این هنر در سایر اقلام کالاها نیز پیاده شود.

وی با بیان اینکه حدود 12 هزار نفر در این صنعت فعال هستند، گفت: این تعداد می‌توانند نقش به‌سزایی در این زمینه داشته باشند.

کاظمی عنوان کرد: درخواست می‌کنم دبیرخانه ثابت برگزاری همایش سالانه مبل و منبت در ملایر تشکیل شود و این دبیرخانه هم در بحث مبل و منبت و هم ایده‌های نو و فعالیت‌های بین المللي فعال باشد.

وی با بیان اینکه این حرکت می‌تواند باعث شود در سال‌های آینده نه تنها ایرانیان بلکه سفرای کشورهای مختلف در این جشن شرکت کنند، افزود: ما به مبل و منبت نه به عنوان یک کار اقتصادی بلکه به عنوان یک کار فرهنگی نگاه کنیم که هر کجا این دستاورد و حاصل هنر، هنرمندان می‌رود در واقع ما فرهنگ ایرانی اسلامی خود را با این کار صادرکرده باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات