عضو هیات رئیسه خبرگان رهبری گفت: غدیری بودن هوشیاری در برابر دشمنان ولایت است چراکه روز به روز کینه‌ها شتری‌تر می‌شود و دشمنان در پی سایش ولایت هستند .
کد خبر: ۸۹۱۴۶۸۰
|
۱۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۶

غدیری بودن هوشیاری در برابر دشمنان ولایت استبه گزارش خبرگزاری بسیج از ملایر، حجت‌الاسلام سیداحمد خاتمی شامگاه پنجشنبه در همایش امامت و ولایت که در مسجد امام جعفر صادق(ع) ملایر برگزار شد با تبریک دهه ولایت و اعیاد قربان و غدیر اظهار داشت: غدیر یک حادثه بزرگ در تاریخ اسلام است که باید این عید را بزرگ و گرامی بداریم، به همین دلیل است که سفارش کرده‌اند در اسلام چهار حادثه را بزرگ بشمارید و از کنارآن عادی رد نشوید چراکه اسلام همیشه مدیون این حوادث است .

وی افزود: اولین حادثه بزرگ بعثت پیامبر(ص)، عید نجات بشریت است که اگر نبود بشریت در گمراهی آشکاربود و به برکت بعثت به بیداری و نور رسید.

عضو هیات رئیسه خبرگان رهبری با بیان اینکه حادثه دوم نیز غدیر است که اگر نبود بعثت ناتمام بود، گفت: سومین حادثه عاشورا است اگر عاشورا نبود غدیر هم ناتمام بود.

وی با بیان اینکه غدیر و بعثت به برکت عاشورا ماندند، اضافه کرد: چهارمین حادثه بزرگ مهدویت است که در آینده، عاشورا، بعثت و غدیر را تکمیل می‌کند .

خاتمی با بیان اینکه تاریخ اسلام گره خورده به این چهار حادثه است، اظهار داشت: همه این حوادث را باید بزرگ داشت که در کشورما به صورت یک هنجار خودجوش همه این مناسبت‌ها را مردم بزرگ می‌دارند و این مجلس نمونه ای از بزرگداشت غدیر است.

وی ادامه داد: اهل بیت(ع) به همان اندازه که عزاداری عاشورا تأکید دارند بر شادی و بزرگداشت عید غدیر نیز سفارش کرده‌اند.

عضو هیات رئیسه خبرگان رهبری با اشاره به اینکه در مورد عید غدیر اهل بیت(ع) بر 16  ورد سفارش کرده‌اند، گفت: آراستگی، پوشیدن لباس نضیف، استشمام بوی خوش، دیدار با پدر و مادر و ارحام و بزرگان و سادات، تبریک گفتن به یکدیگر، مهرورزی، ابراز شادی کردن، شاد کردن دل‌ها، طبخ بهترین غذا در خانه، کارگشایی، غم زدایی از دیگران، عیدی دادن، صلوات فراوان فرستادن، سور دادن، تجمع و اجتماع و برائت از دشمنان ولایت واهل بیت(ع) از جمله این موارد است.

وی با بیان اینکه برخی شادی را عبور از خطوط قرمز می دانند، افزود: این اشتباه است و برخی نیز طوری تعبیر می کنند که جامعه افسرده است و جامعه را باید آزاد گذاشت هر طور می خواهند شادی کنند که این تعبیر نیز درست نیست چراکه جامعه ما یک جامعه شاد است .

خاتمی با اشاره به سخنان امام (ره) در مورد عیدغدیر گفت: غدیر منحصر به یک روز نیست غدیر باید همیشه بماند و نگاه ما به غدیر باید نگاه به یک جریان باشد چراکه در واقع غدیر یک جریان است و جریان غدیر امروز هست.

وی با بیان اینکه ولایت مداری مدام یعنی بیعت با پیغمبر خدا(ص) ابراز داشت: در بحث ولایت‌مداری مدام ما با کسی شوخی و تعارف نداریم ولایت مطلق فقیه ما قطره ای از دریا ولایت علی (ع) است و امروز بیعت با ولی فقیه همان بیعت با غدیر است .

عضو خبرگان رهبری با اشاره به حادثه غدیر افزود: باید بعد از پیغمبر (ص) نیز ولایت مدار بود و ولایت بعد از پیغمبر(ص) بیعت با حضرت علی(ع) است و ولایت بعد از امام(ره) بیعت با امام خامنه ای(مد ظله العالی) است .

وی با بیان اینکه ملت ایران اسلامی در تمام صحنه های مختلف حضور دارند، گفت: ملت ایران با حضور در 30 انتخابات و راهپیمایی‌ها با رهبر انقلاب بیعت کرد‌ه‌اند و ولایت مداری خود را به اثبات رسانده‌اند .

خاتمی با اشاره به تولی و تبرا به عنوان یکی دیگر از شعبه غدیر گفت: اصلا غدیر را بی تبری نمی‌شود دید، آنان که با نظام و ولایت هستند از دشمن پیروی نمی کنند، آیا کسی که ارادتمند مقام معظم رهبری است می تواند بگوید از فتنه گران بدم نمی‌آید؟ در حالی که مقام معظم رهبری بیش از 300 بار کلمه فتنه را تکرار کرده است و فتنه را خط قرمز نظام می دانند.

وی خاطرنشان کرد: غدیری بودن یعنی مشروعیت حکومت را خدایی دیدن؛ حکومت باید نوکر مردم باشد اما مشروعیت، مشروعیت الهی است غدیری بودن هوشیاری در برابر دشمنان ولایت است چراکه روز به روز کینه‌ها شتری‌تر می‌شود و دشمنان در پی سایش ولایت هستند .

انتهای پیام/

ارسال نظرات