امام جمعه فرخشهر گفت: سازمان مدعی به حقوق بشر در مقابل مسئله کشتار مسلمانان میانبار سکوت مرگ گرفته اند.
کد خبر: ۸۹۱۴۷۹۱
|
۱۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام و المسلمین سید محمد احمدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه فرخشهر ضمن تبریک به مناسبت عید غدیر اظهار کرد: عید غدیر بزرگترین عید اسلامی است که همه ائمه علیهم‌السلام خودشان را در برپایی این عید ملزم و به بقیه مریدان خود نیز توصیه می‌کردند.
وی همچنین در رابطه با واقعه روز غدیر افزود: با وجود شرایط سختی که در روز غدیر حاکم بود پیامبر(صل الله علیه و آله و سلم) امر به بیعت با امیرالمومنین کردند، که خود این حرکت نشان می‌دهد که پیامبر(صل الله علیه و آله و سلم) برای مسلمانان در طول تاریخ و تا زمان حاضر، ولایت‌مداری را به‌عنوان اصلی فراموش نشدنی به نمایش گذاشتند.
امام جمعه فرخشهر با اشاره به ایراد خطبه‌های روز غدیر توسط پیامبر اکرم(صل الله علیه و آله و سلم)، یادآور شد: حضرت در آن جمعیت عظیم و آن فضای مخصوص نکات مهمی را جهت تشخیص افراد ولایت‌مدار از غیر از آن‌ها متذکر شدند که عبارتند از گوش کردن فرمان ولی، اطاعت کردن فرمان او، راضی بودن به این اطاعت و تسلیم بودن همه جانبه در برابر ولی خدا.
احمدی تنها راه شناخت جایگاه ولایت فقیه را تقوا عنوان و اضافه کرد: شناخت جایگاه ولایت فقیه تنها با خواندن کتاب و آموختن موارد مشابه حاصل نمی‌شود، بلکه با رعایت تقوا و خویشتن‌داری به دست می‌آید، همچنین رسیدن به این شناخت برای افرادی که تقوا ندارند بسیار سخت و ناممکن ولی در عین حال برای متقین راحت و دستیابی به آن بسیار آسان است.
 وی با والا دانستن جایگاه غدیر و ارزش کار پیامبر(صل الله علیه و آله و سلم) خاطر نشان کرد: همه 23 سال تلاش پیامبر در یک طرف و رساندن و ابلاغ پیام رسالت در روز غدیر طرف دیگر است، که اگر این کار توسط پیامبر انجام نمی‌شد باعث خسران و از بین رفتن بقیه زحمات و تلاش‌های پیامبر می‌شد و حتی نماز و روزه مسلمانان بدون این کار مورد قبول واقع نمی‌شد.
مدیر حوزه‌های علمیه چهارمحال و بختیاری ادامه داد: واقعه غدیر خم یعنی اینکه اسلام قدرت پاسخ گویی به مسائل و مشکلات تمام نقاط دنیا را دارد و می‌تواند برای همه دنیا برنامه‌ریزی کند، در عین حال پیام اصلی غدیر دوست داشتن حضرت علی(علیه السلام) نیست و بزرگترین پیام آن امتداد داشتن حکومت الهی توسط منصوب شده از جانب خدا است.
احمدی خاطر نشان کرد: تفاوت تشیع با اهل سنت در این نکته است که آن‌ها در زمانی که امام زمان‌شان حاضر بود از بیعت کردن و تن دادن به حکومت شرعی شانه خالی کردند و متاسفانه در زمان فعلی نیز برخی افراد در حکومت اسلامی به فرمان ولی امر مسلمین گوش نداده و راه خطا را انتخاب کرده‌اند، چون ولایت فقیه در عصر غیبت تداوم راه غدیر در زمان امام علی(علیه السلام) است.
وی در خصوص حادثه 17 شهریور اظهار کرد: چون فضای خفقان بر جامعه حاکم بود، در روز 17 شهریور، مردم تهران در میدان شهدا تهران به خاک و خون کشیده شدند و باید افتخار کنیم که چنین افرادی برای نظام اسلامی خون داده‌اند که لازمه از بین نرفتن این نعمت‌ها این است که شکرگذار آن‌ها باشیم و قدر این نظام را بدانیم که با چه مصائبی پیروز شده است.
امام جمعه فرخشهر در کلام پایانی خود به رفتار بی‌شرمانه سازمان‌های بین‌المللی در قبال ظلم آشکار به مردم مظلوم میانمار اشاره کرد و گفت: در شرایطی که سازمان‌های مدعی حقوق بشر نسبت به این مسئله روشن سکوت مرگ گرفته‌اند دولت‌مردان ما باید با مراقبت دو چندان پای میز مذاکره حاضر شوند چون همین افراد جنایتکار هستند که امر کننده نهادهای بین‌المللی هستند.

ارسال نظرات