کد خبر: ۸۹۱۴۸۳۵
|
۱۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۰
به گزارش بسیج اشکذر، وقتی صحبت از کارآفرینی می‌آید، عده‌ای تصور می‌کنند که شروع این کار نیازمند سرمایه زیاد است و در مقابل نیز عده‌ای تن به ریسک در این کار را نمی‌دهند؛ اما در این میان هستند افرادی که به دنبال کسب درآمد زیاد هستند و بررسی می‌کنند تا مشاغل پررونق را بیابند. در روزگاری که درآمد مشاغل کارمندی و کارگری کفاف زندگی را نمی‌دهد، برخی به‌گونه‌ای مشاغل پردرآمد را پیدا می‌کنند که به‌قول‌معروف «ره صدساله را یک‌ساله سپری می‌کنند»، مثال بارز این ضرب‌المثل پرورش شترمرغ است.
پرورش شترمرغ به دلیل استقبال مردم از گوشت و محصولات آن این روز‌ها بسیار رونق گرفته و افراد بسیاری آماده ورود به این عرصه‌اند؛ موضوعی که می‌تواند در صورت تحقق کشور و بخصوص استان یزد را به قطب تولید فرآورده‌های این پرنده ارزشمند تبدیل کند.
مهدی حاتمی یکی از همین افراد است که توانسته با اجرایی کردن طرح اقتصاد مقاومتی در زمینه پرورش شترمرغ حرفی برای گفتن داشته باشد. وی ۱۲ سال با پدر خود به این کار مشغول است، ولی یک سالی است که توانسته که مستقل شده و کار خود را با سرمایه‌ای اندک و با حمایت بسیج سازندگی آغاز کرده است. وی نه‌تن‌ها برای خود بلکه برای سایر اعضای خانواده‌اش نیز فرصت شغلی ایجاد کرده و آنان را نیز در این طرح سهیم کرده است.
وی با اشاره به اینکه وقتی فرد اراده نداشته باشد آب خوردن هم برایش سخت است، اما اگر فرد اراده کند و بخواهد کاری را انجام دهد کار‌های ناممکن را ممکن می‌سازد، گفت: تمامی این اقدامات با وام اولیه ۲۰ میلیون تومان سازمان بسیج سازندگی شروع شد که این خود نشان‌دهنده این است که با اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی و با کوچک‌ترین تسهیلات می‌توان اقدامات بزرگی انجام داد.
حاتمی در مورد چگونگی وارد شدنش به این عرصه افزود: در ابتدا مشغول شغل بنایی بودم، اما زمانی به‌جایی رسیدم که فهمیدم درآمد مشاغل کارگری کفاف زندگی را نمی‌دهد؛ لذا با پدرم درزمینهٔ پرورش شترمرغ همکاری کردم تا اینکه یک سال پیش با وامی که از بسیج سازندگی گرفتم روند کاری هم بهتر شده و در حال حاضر جهت گسترش روند کار با شریک هم مشکلی نداریم، اکنون دارای ۷۰ شترمرغ پرواری، ۳۰ مولد شترمرغ و ۲۰۰ رأس جوجه شترمرغ در مزرعه پنج هکتاری هستم.
این کارآفرین عرصه اقتصاد مقاومتی با اشاره به اینکه از پرورش شترمرغ درآمد خوبی می‌توان کسب کرد، تصریح کرد: اگر روند کاری این عرصه با مشاور انجام گیرد می‌تواند درآمدزایی زیادی را حتی تا ۲۰ میلیون تومان در ماه دربر داشته باشد؛ اما اگر بدون فکر و مشاور این کار صورت گیرد نه‌تن‌ها هیچ کسب درآمدی صورت نمی‌گیرد؛ بلکه همه این فعالیت‌ها به باد فنا نیز می‌رود.
وی ضمن اشاره به مزایا و ویژگی‌های خاص پرورش شترمرغ خاطرنشان کرد: شترمرغ نسبت به دیگر حیوانات نیاز کمتری به آذوقه دارد؛ همچنین محصولات شترمرغ نیازمند اطلاع‌رسانی است تا علاوه بر ایجاد بازار فروش برای آن، مردم از این محصولات بتوانند بهره‌مند شوند.
پرورش‌دهنده موفق شترمرغ با اشاره به اینکه مزرعه شترمرغ وی در شهرستان اشکذر وجود دارد با گلایه از مسئولین گفت: مسئولان باید به صنعت شترمرغ توجه ویژه‌ای داشته باشند و به افرادی که در این زمینه فعالیت می‌کنند کمک کنند و حداقل زمین موردنیاز برای پرورش شترمرغ را در اختیار آن‌ها قرار دهند تا نگرانی درزمینهٔ تأمین زمین برای پرورش نداشته باشند و بتواند جوابگوی مسئله آب و برق در این عرصه باشد.
حاتمی در پایان خطاب به جوانان جویای کار به‌ویژه هم استانی‌هایش خاطرنشان کرد: جوانان به‌راحتی و با کمترین سرمایه می‌توانند با پرورش شترمرغ برای خود اشتغال ایجاد کنند و توصیه من به جوانان جویای کار این است که وارد تولید و پرورش شترمرغ شوند؛ چراکه کشور تولید آن بسیار کم است و بازار‌های داخلی تشنه خرید این محصول هستند.
ارسال نظرات