گزارش «بسیج» از پنجمین نمایشگاه نوشت‌افزار اسلامی _ ایرانی:
مدیر مجمع نوشت‌افزار و لوازم‌التحریر اسلامی _ ایرانی  گفت: ما ارتباطات خوبی با سازمان بسیج در حوزه های مختلف داشتیم و این سازمان نیز کمک های  شایانی در زمینه های مختلف کرده است.
کد خبر: ۸۹۱۵۵۲۷
|
۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۶

گروه اقتصادی خبرگزاری بسیج: اشاره: در سال 1393 تولید گسترده نوشت افزار با محتوای ملی-دینی بعد از سال ها موجب شد بخشی قابل توجهی از این بازار به محصولاتی با پسوند ایرانی-اسلامی اختصاص پیدا کند. ارزش این حرکت فرهنگی-اقتصادی وقتی دوچندان می شود که می بینیم در سال اقتصاد و فرهنگ به ثمر نشسته و با استقبال مردم مواجه شده است .

از طرفی نیز امسال موقعیت مناسبی است تا در عرصه های مختلف، سیاست ها و برنامه های اقتصاد مقاومتی را پیاده سازی کنیم بر همین اساس برخی از تولیدکنندگان جهادگونه دست به تولید لوازم التحریر با طرح ها و نقش های ایرانی_ اسلامی زده اند. این اقدام در جایی ارزش  پیدا می کند که بازار را محصولات خارجی با عکس ها و طرح های غربی قبضه کرده است.

 سازمان بسیج حامی تولید لوازم التحریر ایرانی_ اسلامی

آشنایی با مشکلات و موانع تولید لوازم التحریر ایرانی _ اسلامی ما را بر آن داشت تا گفتگویی با مدیر مجمع نوشت‌افزار و لوازم‌التحریر اسلامی _ ایرانی در این عرصه داشته باشیم که از نظرتان می گذرد: 

گزارش بسیج حاکی از آن است که مجمع نوشت‌افزار و لوازم‌التحریر اسلامی _ ایرانی پنجمین نمایشگاه «ایران نوشت» را به همت جمعی از تولیدکنندگان نوشت‌افزار ایرانی در سالن حجاب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برپا کرده است.

* نمایشگاه لوازم التحریر ایرانی_ اسلامی پل ارتباطی تولیدکنندگان و مردم

از اهداف برپایی نمایشگاه «ایران نوشت» می‌توان به ارتباط مستقیم تولیدکنندگان نوشت‌افزارهای اسلامی _ ایرانی با مردم و مخاطبان خود که کودکان و نوجوانان هستند، اشاره کرد.

 سازمان بسیج حامی تولید لوازم التحریر ایرانی_ اسلامی

در این نمایشگاه 70 تولیدکننده نوشت‌افزار و لوازم‌التحریر اسلامی _ ایرانی نظیر «روشنا»، «رویش»، «آزاده» با تصاویر نظیر شکرستان، پهلوانان و کلاه قرمزی، «قاصدک» با تصاویر «ثنا، ثمین و سینا»، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با تصاویر «دارا و سارا» و عروسک‌های محلی، «ایام»، «مؤسسه آقا روح‌الله»، «پروانه» و «پرسام» حضور خواهند داشت و به ارائه محصولات خود می‌پردازند.

*بین تولیدکنندگان لوازم التحریر و تصویر سازان خلا ارتباطی وجود دارد

سعید حسینی، مدیر مجمع نوشت‌افزار و لوازم‌التحریر اسلامی _ ایرانی و رییس پنجمین نمایشگاه لوازم التحریر ایرانی_ اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به توانمندی جوانان ایرانی در خلق شخصیت و تصویرسازی های بدیع گفت:  ما توان فنی تولید انیمیشن، کار عروسکی داریم و اگر مدیریت صحیحی صورت بگیرد شاهد خواهیم بود که کاراکترهای خوب و محبوب دانش آموزان تولید شود و ما نه تنها بر روی نوشت افزار بلکه در 15 حوزه ی دیگر می توانیم از این محصولات استفاده کنیم.

 سازمان بسیج حامی تولید لوازم التحریر ایرانی_ اسلامی

وی با اشاره به برخی از حوزه هایی که می توانند از شخصیت سازی و تصویرگری طراحان بهره مند شوند؛ تصریح کرد: بر همین اساس برخی از حوزه ها مانند پوشاک کودک،لوازم اتاق خواب کودک، اسباب بازی ها و... نیازمند شخصیت سازی و برندهای ایرانی_ اسلامی هستند.

مدیر مجمع نوشت‌افزار و لوازم‌التحریر اسلامی _ ایرانی با اشاره به برخی از معضلات و چالش های حوزه تولید لوازم التحریر ایرانی_ اسلامی گفت: گفتنی است از معضلات و مشکلات حوزه تولید لوازم التحریر حوزه آموزش و مصرف محصولات ارگان های مسئول همچون وزارت آموزش و پرورش نقش جدی ایفا نمی کند.

*آموزش و پرورش در معرفی لوازم التحریر ایرانی_ اسلامی کار کند

وی افزود:  در صورتی که بسیاری از نوشت افزارها و لوازم التحریری که خودشان رسالت کار فرهنگی و تبلیغات را بر عهده دارند با رسالت ها و اهداف آموزش و پرورش در تعارض است و وزارت آموزش و پرورش می تواند با یک فضای سلبی و فضایی که خطوط قرمز را تعریف کند همچنین وزارت آموزش و پرورش این رسالت را دارد تا با ایجاد فضای ایجابی از اهمیت و جایگاه تصویرسازی و شخصیت سازی بر روی محصولات و لوازم التحریر ایرانی_ اسلامی پرده بر دارد.

مدیر مجمع نوشت‌افزار و لوازم‌التحریر اسلامی _ ایرانی با اشاره به نقش وزارت آموزش و پرورش در معرفی محصولات و کالاهای ایرانی_ اسلامی تصریح کرد:  اگر آموزش و پرورش این موضوع را به خوبی برای والدین تبیین کند بر روی مصرف و خرید محصولات ایرانی_ اسلامی تأثیر بسزایی خواهد گذاشت.به هرحال  خاستگاه اصلی مصرف کالاها و محصولات لوازم التحریر در مدارس و آموزشگاه ها است و وزارت آموزش وپرورش می توانست به وظایف خود بهتر و بیشتر عمل می کرد.

وی افزود: از ابتدایی که کار تولید لوازم التحریر و نوشت افزارهای ایرانی_ اسلامی آغاز شد طراحان و گرافیست های داخلی پای کار آمدند اما امروز کمتر از طراحان داخلی استفاده شده و اغلب محصولات ما منقش به طرح های غربی و وارداتی است. اما امروز فعالیت طراحان داخلی افزایش یافته و همراه با افزایش تولید لوازم التحریر و نوشت افزارها ایرانی_ اسلامی از آنها نیز بیش از پیش استفاده می شود.

 سازمان بسیج حامی تولید لوازم التحریر ایرانی_ اسلامی

حسینی تصریح کرد: در مدت 5 سال اخیر از نظر تعداد سفارشات و نسز طراحی و شخصیت سازی اتفاقات خوبی رخ داده است و مجموعه طراحان در کنار مجموعه تولید قرار گرفته اند اما چون تولید کننده لوازم التحریر ضعیف است سعی می کند و توان انجام کارهای پژوهشی و میدانی در خصوص شخصیت سازی و تولید برندهای اصیل ایرانی_ اسلامی را ندارد لذا باید سایر ارگان ها به میدان بیایند تا در کوتاه مدت شاهد تحول جدی و عظیمی در بخش تصویر و شخصیت سازی محصولات باشیم.

 *سازمان بسیج حامی تولید لوازم التحریر ایرانی_ اسلامی

وی با اشاره به تعامل تولیدکنندگان لوازم  التحریر ایرانی_ اسلامی با سازمان بسیج خاطرنشان کرد:  ما ارتباطات خوبی با سازمان بسیج در حوزه های مختلف داشتیم و این سازمان نیز کمک های  شایانی در زمینه های مختلف کرده است اما قطعا نیاز به ارتقاء سطح ارتباطات با این سازمان و ارتباطات چند سویه در همه حوزه های از جمله بسیج اصناف، بسیج هنرمندان، بنیاد تعاون بسیج ، حتی در لایه های مختلف بسیج اقشار  در تولید توزیع و مصرف هستیم.

 بسیج در تمام این حوزه های می تواند نقش جدی و مؤثری  ایفا کند اکنون اتفاقات خوبی رخ داده اما سازمان بسیج می تواند پشتیبان و حامی تولید لوازم التحریر و نوشت افزارهای ایرانی_ اسلامی  باشد تا شاهد رشد و حرکت های خوب و گسترده با شتاب بیشتری باشیم.

ارسال نظرات