عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری با تبریک عید سعید غدیر خم به مسلمانان جهان گفت: این عید بزرگ را باید با ولایت مداری برای همیشه زنده نگه داریم.
کد خبر: ۸۹۱۵۷۵۳
|
۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، آیت الله سید احمد خاتمی روز شنبه درجشن غدیر خم که در مسجد جامع رجایی شهر کرج با حضور قشرهای مختلف مردم برگزار شد، اظهارداشت: غدیر منحصر به یک روز نیست بلکه یک جریان دائمی است. 

غدیر با ولایتمداری همیشه زنده است

وی ادامه داد: تاریخ اسلام از روز آغاز تا پایان که عصر ظهور و پس از آن رجعت و قیامت است، مدیون چهار حادثه بزرگ تاریخی می باشد. 

وی خاطر نشان کرد: حادثه نخست بعثت پیامبر بزرگ اسلام (ص ) است که عید بشریت محسوب می شود و حادثه دوم، عید غدیر خم است که اگر نبود اسلام باقی نمی ماند و حادثه سوم حماسه عاشورای حسینی است که اسلام را زنده نگه داشته است. 

آیت الله خاتمی در تشریح حادثه سوم یعنی عاشورای سال 61 هجری قمری و شهادت حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش بیان داشت: خون پاک حضرت سیدشهداء (ع) همچنان در جوشش است و حرارت ایجاد می کند و امروز انقلاب اسلامی ایران و پیروزی حزب الله لبنان در جنگ 33 روزه علیه رژیم غاصب صهیونیستی مدیون نهضت حسینی است. 
وی ادامه داد: عاشورای حسینی شورو هیجان بعد از غدیر به وجود آورد و نهضت امام حسین (ع) الهام بخش جهان شد. 
امام جمعه موقت تهران از عصر مهدویت به عنوان حادثه بزرگ چهارم یاد کرد وگفت: ظهور امام عصر (عج) تکمیل کننده بعثت، حادثه غدیر و نهضت عاشورا است و در واقع تمام تلاشهای انبیاء و اولیای الهی را دربر می گیرد. 
وی افزود: با ظهورحضرت ولی عصر (عج) قدرت های زورگوی جهانی از بین خواهند رفت و فقط نام اسلام است که در جهان طنین انداز می شود. 

آیت الله خاتمی اظهار داشت: همانطور که اهل بیت (ع) به شور عزاداری حسینی در عاشورا تاکید فرموده اند به همان اندازه شادی درعید غدیرخم سفارش شده است. 
وی به جلوه هایی از روایات معصومین (ع) در خصوص عید سعید غدیر خم اشاره کرد و گفت: در این روز مومنان ضمن آراستگی اعمالی مانند رفع گرفتاری های مسلمانان، عیدی دادن، ذکرصلوات، اطعام مومنان ، شرکت در اجتماع مخصوص غدیر، برائت از دشمنان اسلام و سرکشی از اقوام و پدرومادر انجام دهند. 
وی افزود: امام راحل (ره ) و مقام معظم رهبری همواره بر بزرگداشت عید غدیر خم تاکید فرموده اند زیرا عید غدیر منحصر به یک روز نیست،بلکه تجلیل از یک جریانی است که تمام نشدنی است. 

امام جمعه موقت تهران بیان داشت: اگر پنج چیز با هم باشند، غدیر همیشه زنده است،نخست ولایت مداری است و نباید ولایت مداری مقطعی باشد. 
وی گفت: در زمان حضرت رسول اکرم (ص) افرادی دم از پیروی آن حضرت می زدند اما پس از رحلت پیامبر بزرگ اسلام (ص ) زبان آنها در مدح مولا علی (ع ) بند می آمد. 
عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری اظهارداشت: همچنین درزمان حیات امام راحل (ره )افرادی می گفتند: ضد ولایت فقیه شرک است اما پس از آن حضرت در زمان جانشین امام (ره) سخنان دیگری به زبان آوردند که این نشان دهنده آن است که آنچه این گونه افراد در زمان پیامبر و زمان حال به زبان آورده یا می آورند، شعاری بیش نبوده 
و نیست. 
آیت الله خاتمی خاطرنشان کرد: دومین عاملی که غدیر را زنده نگه خواهد داشت بیعت با امام و ولایت است که در زمان رسول خدا (ص) بیعت به شکل دست دادن بود و اکنون باید با حضور در راهپیمایی ها مطیع امر رهبری بود. 
وی اظهار داشت: سومین عامل زنده نگه داشتن غدیر این است که با دوستی با ولایت صادقانه باشد چرا که برخی در زبان نام ولایت را ستایش می کنند اما درعمل این گونه نیست. 
وی گفت: چهارمین عامل زنده ماندن غدیر این است که بپذیریم مشروعیت حکومت اسلامی، خدایی است و باید مسئولان در این حکومت نوکری مردم را به جای آورند ، وقتی حکومت اسلامی تشکیل شد باید نوکر مردم بود چرا که این مشروعیت الهی است. 

امام جمعه موقت تهران افزود: پنجمین عامل زنده بودن همیشگی غدیر این است که نسبت به جریان ضد ولایت فقیه حساس بود زیرا احترام همه ما در جهان درسایه احترام به ولایت است و اگر حریم ولایت شکسته شود،حریم ما نیز خواهد شکست. 
وی اظهار داشت: باید برای همیشه صراط غدیر ثابت بمانیم و امروز مردم انقلابی ایران نسبت به ولایت شور و اشتیاق فراوان دارند، چون می دانند این علی رهرو واقعی همان مولا علی(ع) است . 
در این مراسم که با ویژه برنامه هایی همراه بود ،دفتر آستان قدس رضوی در مسجد جامع رجایی شهر گشایش یافت. 

خبرنگار بسیجی : شمایلی

ارسال نظرات