خبرهای داغ:
استاد حوزه و دانشگاه گفت: اخلاص جوهره کار نیک است و عمل بی‌اخلاص مردود بوده و هیج نتیجه‌ای در بر نخواهد داشت.
کد خبر: ۸۹۱۷۶۳۴
|
۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۰

عمل بی‌اخلاص هیج نتیجه‌ای نداردبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، گردهمایی تبیینی وترویجی فرهنگ نهادی تیپ 32 انصارالحسین(ع) با محوریت تبلیغ عبودیت خدای متعال و انجام عمل صالح منطبق بر معارف اسلامی(اخلاص؛ تقوی و پرهیزکاری) با حضور فرماندهان، مدیران، کارکنان تیپ همیشه سرافراز انصارالحسین(ع) در حسینیه فاطمه الزهرا(س) این یگان برگزار شد.

استاد حوزه و دانشگاه در این برنامه با تبیین جایگاه اخلاص در منابع دینی اظهار داشت: اخلاص جوهره کار نیک است و عمل بی‌اخلاص مردود بوده و هیج نتیجه‌ای در بر نخواهد داشت.

حجت الاسلام سیدمهدی آقامیرزایی افزود: رعایت اخلاص در شرایطی حائز ارزش است که پیش نیازهای آن عمل فراهم نبوده و انجام آن مشکل بوده و با اراده و استحکام قلبی انجام پذیرد.

وی با بیان مراحل و مراتب اخلاص در وجود انسانی گفت: اینکه انسان کار را برای رضای خدا انجام داده و از هیچ حاشیه‌ای خوشحال یا ناراحت نشود مرحله اول اخلاص است و آن چیزی که درکار از ما خواسته اند مراتب بالاتر از آن است.

این استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت: بالاترین مرحله اخلاص، عملی است که در روایات به عبادت آزادگان مشهور گشته به نحوی که غیر از خدا را در هیچ کار خود ذره ای شریک ندانیم و لحظه ای از نیت خالص خود برای خدا غافل نشویم.

وی اخلاص را دارای جنبه فردی واجتماعی دانست وتأکید کرد: در عرصه اجتماعی نیز گاهی بر سر یک موضوع کشمکش‌ها و اظهارنظرهای بی‌جهت شکل می‌گیرد در حالی که این درگیری‌ها به نفع کشور و مردم نیست و این حاکی از خالص نبودن عمل برخی مسئولان است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات