خبرهای داغ:
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بیرجند خبر داد
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بیرجند از اجرای ۸۰ عنوان برنامه همزمان با هفته دفاع مقدس در بیرجند خبر داد و افزود: امسال تابستان ۸ هزار و ۸۴۴ نفر از نوجوانان و جوانان در طرح اوقات فراغت جوانه های صالحین شرکت کردند.
کد خبر: ۸۹۱۸۴۴۷
|
۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۰
 به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، سرهنگ غلامرضا فلاحی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 12 گروه جهادی هفت روزه و با حداقل 15 تا 35 نفر به مناطق محروم شهری و روستایی اعزام شده اند.

 وی بیان کرد: مهمترین عرصه فعالیت این گروه های جهادی فرهنگی، آموزشی، عمرانی، کشاورزی و خدماتی، بوده است.

 فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بیرجند با اشاره به حضور حلقه های صالحین در اردوهای جهادی، افزود: 292 نفراردو خواهر و 110 نفر اردو برادر از حلقه های صالحین در اردوی جهادی یک روزه برای خدمت رسانی و محرومیت زدایی در عرصه های کشاورزی، توزیع سبد کالا، جمع آوری فطریه، کلاس های آموزشی، کمک به ساخت حسینیه و خانه محروم شرکت کرده اند.

 شرکت 9 هزار نفر در طرح جوانه های صالحین

فلاحی به برگزاری طرح هجرت 3  دانش آموزی اشاره کرد و گفت: در این طرح با همکاری آموزش و پرورش 402 دانش آموز پسر و 180 دانش آموز دختر ثبت نام و در بهسازی و مرمت 14مدرسه اجرای فعالیت کردند.

 وی با بیان اینکه طرح جوانه های صالحین با هدف پرکردن اوقات فراغت نوجوانان و جوانان در تعطیلات در حال اجرا است، ادامه داد: تاکنون 8 هزار و 844 نفر در این طرح ثبت نام کرده و در 663 کلاس آموزشی از برنامه های مختلف فرهنگی، هنری، ورزشی، قرآنی و اعتقادی بهره مند می شوند.

 اعزام 360 نفر به مناطق عملیاتی غرب کشور

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بیرجند با بیان اینکه استقبال خوبی از اردوی راهیان نور می شود، عنوان کرد: اعزام راهیان نور غرب از 15 تیرماه امسال آغاز شده و تا 15 شهریورماه 360 نفر با هفت دستگاه اتوبوس به این مناطق اعزام شدند و یادمان مرصاد، سرپل ذهاب، قصر شیرین، باشگاه افسران، ارتفاعات قراویزان، یادوان بازی دراز و مناطق زیارتی بازدید کردند.

 فلاحی تاکید کرد: ترویج اشاعه ایثار و شهادت در جامعه و آشنایی نسل جوان با مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس از مهم ترین اهداف این اردوها است.

 وی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، گفت: عزت و سربلندی و پیشرفت نظام اسلامی همه به واسطه دفاع مقدس است و شهادت و از خودگذشتگی رزمندگان بود که به فرمام امام خمینی(ره) لبیک گفتند و همه عزت و سربلندی جمهوری اسلامی ایران را مرهون خون بیش از 230 هزار شهید هستیم.


80 عنوان برنامه همزمان با هفته دفاع مقدس در شهرستان بیرجند برگزار می‌شود

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بیرجند با بیان اینکه دشمن تلاش دارد تا ارزش های نظام اسلامی و دفاع مقدس را کمرنگ کند، تاکید کرد: باید هرساله هفته دفاع مقدس پرشور تر از همیشه برگزار شود.

 فلاحی از اجرای 80 عنوان برنامه همزمان با هفته دفاع مقدس در بیرجند خبر داد و افزود: برگزاری ۶ یادواره شهدا در قالب (آبروی کوچه‌ها و افتخار محله)، برپایی نمایشگاه، حضور 10 گردان بسیجی در مراسم رژه حماسی 31 شهریورماه و همایش ایثارگران، جانبازان و آزادگان در حسینیه جماران، برپایی ایستگاه صلواتی، اعزام راویان دفاع مقدس به مدارس و مساجد، همایش پیاده روی خانوادگی از مهمترین این برنامه ها است.

 به گفته وی برنامه های هفته دفاع مقدس باید پرمحتوا و اثربخش و متناسب با نسل جوان باشد تا روحیه مقاومت و شهادت و فرهنگ دفاع مقدس به درستی منتقل شود.

 تذکر لسانی تبدیل به فرهنگ شود

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بیرجند بر ضرورت اهمیت امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تاکید کرد و افزود: اگر این فریضه واجب در سطح جامعه جاری و ساری شود مشکلی نداریم اما برخی آسیب هایی که اکنون مشاهده می شود به دلیل عدم اجرای امر به معروف و نهی از منکر است.

 فلاحی با اشاره به اینکه نخستین هفته ماه محرم در ایران اسلامی هفته امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده است، بیان داشت: امر به معروف و نهی از منکر تنها به حجاب و عفاف نیست و در تمام عرصه های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی باید تذکر لسانی تبدیل به فرهنگ شود.

 وی با بیان اینکه تاکنون یک هزار و 50 نفر از افراد علاقمند و واجد شرایط شناسایی شده و در قالب تیم های امر به معروف در حال آموزش هستند، عنوان کرد: این نیروهای برای جلوگیری از بی ‌قانونی آموزش داده می‌شوند و با صدور کارت شناسایی بکارگیری خواهند شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها