مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی:

نخبگان هنری جهت دهنده حرکت فرهنگی مردم هستند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در آیین افتتاح اکسپو نقاشی تبریز، گفت: نخبگان هنری ما جهت دهنده حرکت فرهنگی مردم ما هستند و سهم شان در توسعه فرهنگی بسیار ارزنده و تعیین کننده است.
کد خبر: ۸۹۱۸۷۵۲
|
۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، محمد  محمدپور اظهار داشت: مردم ما هنر دوست و فرهنگ پرور هستند و هرجایی که رویدادی در عرصه فرهنگ و هنر شکل بگیرد شکوهمندانه از این اتفاق استقبال می کنند و این اکسپو یا فروش آثار هنری هنرمندان یک فرایند تکاملی در جریان تولید و عرضه آثار هنری تلقی می شود.

وی با بیان اینکه نخبگان هنری ما در تغییر ذائقه مردم به سمت آثار و آفرینش های هنری سهم عمده ای دارند، بیان کرد: نخبگان هنری ما جهت دهنده حرکت فرهنگی مردم ما هستند و سهم شان در توسعه فرهنگی بسیار ارزنده و تعیین کننده است، خالقان آثاری که امروز به وجود این آثار، به خود می بالیم چراکه افتخاری برای فرهنگ و هنر امروز و آینده استان هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه گفت: این فرایندی است که در حال اتفاق افتادن است، کاری بزرگ در جهت رفع محجوریت از آثار هنری است و آثاربی بدیل و خلاقانه هنرمندان سرمایه های گرانبهای ما هستند و اگر این جریان فروش آثار شکل گرفته، یکی به علت پیشینه و تاریخ غنی و پربار هنری استان مان است که به علت تولید آثار هنری بسیار ارزشمند نسل آینده به این همه آثار خلاقانه مباهات خواهد کرد و دیگری به این خاطراست که خلاقیت ها و ذائقه های مردم ما به سمت آثار هنری سوق پیدا کرده اند.

وی با اعلام اینکه هیچ خالق اثر هنری بخاطر انتخاب و خرید اثری هنری اش دچار غرور کاذب نخواهد شد تاکید کرد: کاری که در این مجموعه شکل می گیرد ، متفاوت است با آنچه که با جریان اشرافی گری ارتباط دارد .

محمدپور در اکسپو نقاشی تبریز در هتل کایا خاطرنشان کرد: امروزه هنرمندان ما بلاواسطه و چهره به چهره در برابر متقاضیان آثارهنری قرار گرفته اند و این انسان های فرهیخته و خلاق و آفرینشگر رابطه تنگاتنگی با آثار خلق شده خود دارند و برای هنرمندان هم دل کندن از عصاره وجودشان کار آسانی نیست.

وی با تاکید بر اینکه این فرایند عرضه آثار هنری برای مردم هنر دوست با حراج آثار هنری در کشورهای دیگر متفاوت است ،تصریح کرد: این نقطه قوت کار ماست و هنرمند باور دارد که مردم خواستار حقیقی آثار هنری و استفاده از آنها در زندگی شان خواهند بود.

محمدپور در ادامه اظهار داشت: نقطه قوت دیگر این فرایند ،ورود بخش خصوص و غیر دولتی است. هنرمندان همیشه خواستار حمایت دولتی هستند اما پسندیده تر آن است که با اتکا به هنر خود در اقصاد کشور سهیم باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی بر این باور است که: سهم فرهنگ و هنر در اقتصاد کشور باید تبیین شود و جریان فروش آثار هنری ، جریان مبارکی است که به همت هنرمندان خواهیم توانست سهم فرهنگ و هنر را در اقتصاد کشور افزایش دهیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار