خبرهای داغ:
در گفتگو با نورعلی روحانی جانباز 70 درصد عنوان شد:
نورعلی روحانی متولد 1344 در روستای حسن سو شهرستان مانه و سملقان است . وی از سه ناحیه، اصابت گلوله به سر در سال 60، ترکش خمپاره به تمام نقاط بدن، قطعی دست چپ، تخلیه چشم در سال 62 و در سال 1367 نیز در عملیات مرصاد شیمیایی و به 70 درصد جانبازی نائل شده است.
کد خبر: ۸۹۲۷۰۷۷
|
۰۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۷

 

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ نورعلی روحانی متولد 1344 در روستای حسن سو شهرستان مانه و سملقان است . وی از سه ناحیه، اصابت گلوله به سر در سال 60، ترکش خمپاره به تمام نقاط بدن، قطعی دست چپ، تخلیه چشم در سال 62 و در سال 1367 نیز در عملیات مرصاد شیمیایی و به 70 درصد جانبازی نائل شده است.

وی معتقد است دشمنی‌های استکبار علیه جهان اسلام تمامی ندارد و تنها راه عزت جمهوری اسلامی، مقاومت است. مقاومت در مقابل دشمن یک رکن دارد و آن اطاعت از ولایت است.

 

خودتان را به طور مختصر معرفی بفرمائید:

نورعلی روحانی متولد 1344 در روستای حسن سو شهرستان مانه و سملقان و تحصیلات دیپلم و سطح دو حوزوی هستم.

 

چگونه به جبهه اعزام شدید و از چه نقاطی به مقام جانبازی نائل آمدید:

از اینکه بخش عمده و حساس عمرم مصادف با عصر انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) شد را خدا را همیشه شاکرم. در سال 1360 با سن 15 سالگی از طریق بسیج با اسرار فراوان به جبهه ها اعزام شدم و در سه منطقه کردستان، جنوب و غرب در مناطق جنگی حضور داشتم، از سه ناحیه اصابت گلوله به سر در سال 60، ترکش خمپاره به تمام نقاط بدن، قطعی دست چپ، تخلیه چشم در سال 62 و در سال 1367 نیز در عملیات مرصاد شیمیایی و به 70 درصد جانبازی نائل آمدم. هرچند شرم دارم که خود را جانباز بنامم، جانباز واقعی حضرت قمر بنی هاشم (علیه السلام) است. ما به عنوان سرباز اسلام تا آخرین نفس و آخرین قطره خون در راه اسلام و انقلاب مبارزه می کنیم.

 

نقش مقاومت و ایستادگی در پیروزی دفاع مقدس چه اندازه بود:

دشمن با حمایت های تسلیحاتی دولت های غربی و استکبار تا دندان مسلح بود در حالی که رزمندگان ما با اسلحه کلاشنیکف و M1 و دیگر مهمات که در برابر دشمن مقاومت می کردند، اگر به لحاظ تسلیحاتی نتیجه این جنگ را تحلیل نمائیم، قطعا دشمنِ مسلح پیروز جنگ بود، ولیکن با ایستادگی، مقاومت، اعتقاد، معنویت، ایمان راسخ و گوش به فرمان ولایت فقیه بودن در جنگ پیروز شدیم. درواقع ولایت فقیه و رهنمودهای امام خمینی (ره) بود که این چراغ بصیرت و ایمان را در قلوب مردم ایران بر افروخت.

 

ایستادگی و مقاومت را در قیام امام حسین (علیه السلام) چگونه تحلیل می کنید:

امام حسین (علیه السلام) دین الهی و دین رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) را در خطر تحریف و نابودی دید، بنابراین برای حفظ این فریضه و اصلاح امت جدش، خود و اهل بیت اش را فدای این هدف نمود. اکنون اگر اسلام ناب محمدی هم چنان پابرجاست و به فرموده ی امام خمینی (ره) محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است، از ایستادگی و مقاومت امام حسین (علیه السلام) و خاندانش در مقابل استکبار و ظالمان بوده است.

 

آیا امروزه در مقابل دشمنان غربی و رژیم صهیونیستی در قبال تحریم ها، ایستادگی و مقاومت موثر است:

استکبار جهانی می داند که اسلام مسیر عزت و آزادگی را به مسلمانان نشان داده و این همان مسیری است که با اهداف مستبکران در تضاد است بنابراین از هیچ تلاشی برای از میان برداشتن مخالفان خود دریغ نمی کنند. دشمنی‌های استکبار علیه جهان اسلام تمامی ندارد و تنها راه عزت جمهوری اسلامی، مقاومت است. مقاومت در مقابل دشمن یک رکن دارد و آن اطاعت از ولایت است، ما باید پای ارزش‌ها بایستیم، البته این امر هزینه دارد، اما انعطاف در مقابل دشمن نیز بی‌هزینه نیست.

 

نقش مقاومت و یاری همسران جانبازان در رسیدگی به آن ها چگونه است:

اگر صبر، رشادت و پرستاری همسران جانبازان نبود امروز جمهوری اسلامی چنین اقتداری نداشت، جانبازان باید در مقابل سختی‌ها و مصیبت‌ها به یاد کربلا و زینب کبری(س) بیفتند. تحمل سختی‌های خانواده جانبازان متاثر از الگوبرداری شخصیت حضرت زینب ( س ) است. شاید بار‌ها همسران این جانبازان اعصاب و روان مورد تهاجم قرار گرفته اند و کتک‌هایی هم فرزندان این عزیزان خورده باشند اما همچنان ایستاده اند و از عزیزشان پرستاری می‌کنند و این نیروی عشق چیزی نیست جزء ادامه دادن راه حضرت زینب ( س ) که الگوی تمام پرستاران است که با وجود تمام سختی‌های حادثه کربلا تا پای جان راه برادرش اباعبدالله را ادامه داد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها