دیار علویان در شب و روز تاسوعای حسینی که به نام عشق بازی و وفاداری حضرت ابوالفضل العباس به مولای خود امام حسین (ع) نامگذاری شده یکپارچه غرق در ماتم و عزاست.
کد خبر: ۸۹۲۷۴۹۶
|
۰۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۷
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، مردم ولایتمدار مازندران دیشب در آستانه تاسوعای حسینی با حضور در مساجد و تکایا به یاد مظلومیت سرور و سالار شهیدان و  72 تن از یاران با وفایش عزاداری کردند.
 به همین مناسبت حرم های امام زادگان معصوم در مازندران میزبان هزاران عاشق و عزادار حضرت اباعبدالله الحسین(ع) است که در قالب دسته ها و هیئت های سینه زن و زنجیر زن  عرض تسلیت خود را به حرم های مطهر رسانده اند. 
مجالس سوگواری سرور و سالار شهیدان و علمدار کربلا در این حرم های مطهر که از شروع ماه محرم برپا بود از پنجشنبه  و جمعه شب با حضور پرشور و شعور ارادتمندان به خاندان اهل بیت (ع ) دیار علویان با طنین نوای "یا حسین" و "یا اباالفضل" معنویات خاصی پیدا کرد.
ذاکران اهل بیت هم در رثای سیدالشهدا و حضرت ابالفضل العباس مرثیه سرایی می کنند. 
در شب تاسوعای حسینی ، هیئت های عزاداری در معابر منتهی به حرم های امام زادگان (ع) از جمله صحن و سراهای حرم های مطهر سوگواری کردند. 
مساجد ، تکایا و هیئت های عزاداری در شب تاسوعا شاهد حضور انبوهی از اقشار مختلف مردم اعم از پیر و جوان ، زن و مرد و حتی نوجوانان و خردسالان بودند که با عشق زاید الوصفی به این اماکن آمده اند تا یاد و خاطره حماسه حسینی را زنده نگه دارند. 
شور ابوالفضلی در جای جای مازندران در روز تاسوعای حسینی (ع) به چشم می خورد و نوای "یا حسین" و "یا ابالفضل" به همراه صدای حزن انگیز طبل و سنج در فضای شهری و روستایی مازندران طنین انداز شده است. 
بیرق سیاه سوگ بر گنبد طلایی حرم های نورانی مقابر امامزاده های مازندران  افراشته شده  و  پرده های عزا ،  صحن و سرا  و رواق های این اماکن ملکوتی را سیاه پوش مصیبت دردانه  عالم خلقت کرده است. 
دسته های سینه زن و زنجیر زن یک دست سیاه پوش در قالب هیئت های عزادار در خیابان های منتهی به مساجد ، حسینیه ها و امامزاده های شهرها و مناطق روستایی مازندران ، دست های عشق و ارادت را بر سینه می کوبند و بر مظلومیت شهدای کربلا اشک ماتم می ریزند. 
مراسم عزداری ایام محرم و تاسوعا با شرکت پرشور  ارادتمندان ائمه اطهار (ع) در حرم های مطهر امامزادگان ، مساجد ، حسینیه ها و تکایای مازندران با شور و معنویت خاصی در جریان است و سخنرانان و مداحان در خصوص محرم و تاسوعا و عاشورا و فلسفه قیام حضرت سید الشهدا (ع) به سخنرانی و مداحی می پردازند.
 جوانان مازندرانی و دلباخته اهل بیت عصمت و طهارت (ع) هم امسال پرشور و بیشتر از سال های گذشته با برپایی ایستگاه های صلواتی در بیشتر معابر عمومی شهرهای و گ روستاهای استان با توزیع چای ، خرما و شیر بین مردم و عزاداران حسینی ، ارادت خود را به امام حسین (ع) و یاران فداکارشان نشان می دهند.
 برخی از شهروندان مازندرانی هم بر اساس یک سنت دیرینه برای نشان دادن ارادت خود به ساحت حضرت سید الشهدا (ع) در منازل خود اقدام به برپایی مجالس سوگواری می کنند.
 با توجه به تعطیلات دو روزه تاسوعا و عاشورای حسینی بسیاری از هموطنان از سراسر کشور از عصر چهارشنبه وارد مازندران شدند. 
پلیس راه مازندران تردد خودروها در محورهای اصلی استان را نیمه سنگین اعلام و نیز محدودیتهایی را نیز برای تردد برخی خودروهای سنگین ونیز موتورسیکت ها تا پایان تعطیلات اعمال کرده است. 
اداره کل هواشناسی مازندران هم شرایط جوی استان را  امروز تاسوعای حسینی و فردا یکشنبه عاشورای حسینی را صاف تا نیمه ابری پیش بینی کرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها