خبرهای داغ:
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی در دیدار با استاندار آذربایجان‌شرقی با ارائه گزارشی از عملکرد این اداره کل و وضعیت دستگاه تعلیم و تربیت استانگفت: در راستای اجرای عدالت آموزشی، ۱۶۴ روستای محروم استان دارای یک، دو و سه دانش‌آموز و یک معلم است و پوشش تحصیلی نزدیک به صد درصد داریم.
کد خبر: ۸۹۲۸۳۷۸
|
۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی استانداری، جعفر پاشایی اظهار داشت: در طول دولت یازدهم جهت‌گیری نظام آموزشی در اکثر موارد آموزشی و پرورشی از کنکور و المپیاد گرفته تا میانگین نمرات پایانی خرداد، تعداد پژوهش‌سرا و پوشش تحصیلی، ارتقای چشمگیری یافته است.

وی با تأکید بر اینکه پوشش تحصیلی یکی از شاخص‌های نظام‌های موفق دنیاست، افزود: در پوشش تحصیلی نوآموزان پیش دبستانی و پایه اول ابتدایی مقام اول کشوری را داشته و در دوره اول و دوم متوسطه میانگین بالاتر از کشور را داریم.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: در راستای اجرای عدالت آموزشی، ۱۶۴ روستای محروم استان دارای یک، دو و سه دانش‌آموز و یک معلم است و پوشش تحصیلی نزدیک به صد درصد داریم.

پاشایی از ساخت نخستین پژوهش‌سرای روستایی کشور در یالقوزآغاج میانه خبر داد و افزود: در طول چهار سال گذشته 25 پژوهش‌سرا به تعداد پژوهش‌سراهای استان افزوده شده و تعداد آنها به 40 رسیده است.

وی از افزایش 2.6 درصدی نرخ باسوادی استان درسال 95 نسبت به سال 90 خبرداد و گفت: ساخت بیش از 100 نمازخانه مدرسه‌ای در دو سال 95 و 96، فعالیت 45 درالقرآن در سطح استان، کسب رتبه دوم کنکور سراسری کشور در رتبه‌های زیر 10 و 100 و 1000 نشانگر کارنامه درخشان آموزش وپرورش استان است.

ارسال نظرات