خبرهای داغ:
مسئول عقیدتی سیاسی تیپ 36 زرهی پمکا میانه در جمع کارکنان سپاه، اساسی ترین ویژگی شاخص امام حسین(ع) و یارانش را وفای به عهد عنوان کرد.
کد خبر: ۸۹۲۸۵۶۰
|
۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام حسن مقدّم با اشاره به روایتی از معصومین(ع)، وفای به عهد را در زمره پنج خصوصیت بارز نزدیکتین اشخاص به پیامبر(ص) در قیامت و صداقت در گفتار، امانت داری، خوش خلقی، و مراعات همسایه را دیگر خصوصیات این افراد برشمرد.

   وی با بیان اینکه بنای حیات بشر بر وفای به عهد استوار است و علت اصلی جنگ ها و خونریزی ها در طول تاریخ، نقض پیمان هاست، ویژگی اساسی و بارزترین شاخص اخلاقی امام حسین(ع) را وفای به عهد دانست و افزود: یاران آن حضرت نیز به تاسی از ایشان در وفای به عهد، استوار ترین بودند.

   حجت الاسلام مقدم خطرناک ترین انسان ها را کسانی قلمداد کرد که در پی محو کردن آثار و ارزش های قیام عاشورا هستند و افزود: اینگونه افراد محدود به زمان و مکان خاصی نبوده و در هر زمان، طاغوت گرایان و استکبارطلبان، همواره خواهان نابود سازی نهضت عاشورا بوده و هستند.

   وی با توصیه به جلب محبت اباعبدالله الحسین(ع) تاکید کرد: بی شک تنها پوشش سیاه و سینه زنی برای آنحضرت موجب جلب رضای او نخواهد بود بلکه آنچه مهم است، آراستگی به سبک زندگی ایشان است.

  آیین گرامیداشت دوازدهم محرم- سومین روز شهادت امام حسین(ع) و یارانش- با حضور کارکنان سپاه و جمعی از اساتید و دانشجویان دانشگاه های آزاد، پیام نور و فنی و مهندسی در حسینیه امام خمینی(ره) سپاه میانه برگزار شد.

   شرکت کنندگان در این مراسم با قرائت زیارت عاشورا و سینه زنی و نوحه خوانی در عزای سومین امام شیعیان گریستند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها