معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه ایجاد ممنوعیت برای آغاز طرح‌های جدید عمرانی مربوط به کل کشور است، خاطرنشان کرد: این ممنوعیت منحصر به طرح های دولتی است.
کد خبر: ۸۹۲۸۶۲۹
|
۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمدصادق پورمهدی روز سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهارکرد: سایر نهادهای عمومی و بخش خصوصی که از محل درآمدهای خود تأمین منابع می‌کنند، هیچ منعی برای اجرای طرح ‌های مختلف ندارند.
وی با اشاره به محدودیت اعتبارات دولتی، گفت: سیاست ما در چهار سال گذشته هم بر این اساس بوده که در اجرای طرح ها به اعتبارات دولتی تکیه نکنیم.
وی با اشاره به اینکه در سال گذشته تنها 25 درصد از بودجه عمرانی استان تخصیص یافت، گفت: این نشان می‌دهد که منابع دولتی برای اجرای طرح ‌ها کافی نیست و باید به دنبال منابع مالی دیگر باشیم.
پورمهدی اعلام کرد: در زمان حاضر 1800 طرح نیمه‌تمام در استان وجود دارد که اتمام آنها در اولویت است و تا زمانی که این پروژه‌ها تمام نشده طرح جدیدی از محل منابع دولتی شروع نخواهد شد.
وی گفت: خوشبختانه رویکرد استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و خیرین همچون 4 سال گذشته از سوی مدیریت جدید استان نیز مورد تأکید است و با این رویکرد پیش خواهیم رفت.
پورمهدی بر استفاده از ظرفیت مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی نیز تأکید و خاطرنشان کرد: حضور 19 نماینده از استان در مجلس ظرفیتی بزرگ محسوب می‌شود که باید در راستای توسعه استان از این ظرفیت به‌خوبی بهره‌مند شد.
وی با اشاره به نشست مشترک روز گذشته استاندار و نمایندگان استان در مجلس، اظهارکرد: در این جلسه که اولین جلسه کاری استاندار جدید بود، مقرر شد دستگاه‌های اجرایی ظرف یک هفته آینده طرح های اولویت‌دار خود را برای سال 97 مشخص کرده و به سازمان برنامه و بودجه استان اعلام کنند تا بعد از جمع‌بندی در اختیار نمایندگان قرار گرفته و در بررسی و تصویب بودجه سال 97 مورد توجه قرار گیرد.
معاون استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه رویداد تبریز 2018 از مهم‌ترین رویدادهای آتی استان است، خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت موضوع معاون اول رئیس‌جمهوری پیگیر این موضوع است و در ماه‌های آینده نشستی در سطح ملی در خصوص این رویداد برگزار می شود.
وی افزود: در نشست استاندار با نمایندگان مجلس، ایجاد ردیف ویژه برای رویداد تبریز 2018 در بودجه سال 97 مورد تأکید قرار گرفت که این موضوع توسط نمایندگان پیگیری خواهد شد.
پورمهدی گفت: احیای دریاچه ارومیه همچنان یکی از مسائل اولویت‌دار استان است و در دولت دوازدهم نیز با جدیت پیگیری خواهد شد.

ارسال نظرات