مدیرکل هواشناسی استان کردستان گفت: تحلیل نقشه‌های پیش یابی، بیانگر پایداری نسبی هوا در مناطق مختلف این استان در روز‌های پنجشنبه و جمعه هفته جاری و کاهش دمای شبانه به میزان سه تا پنج درجه است.
کد خبر: ۸۹۲۸۸۳۱
|
۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، محمدطالب حیدری گفت: پیش بینی می‌شود در این مدت، حداقل دمای سطح خاک در برخی از نقاط استان، به صفر یا زیر صفر درجه سانتیگراد هم کاهش یابد.


وی ادامه داد: نیاز است کشاورزانی که در حال برداشت محصولات جالیزی بویژه سیب زمینی هستند، تمهیدات لازم را در مدت یاد شده برای جلوگیری از خسارت‌ها بکار گیرند.


حیدری تاکید کرد: پیش بینی می‌شود به علت نفوذ یک موج شمال گذر از بعد از ظهر امروز تا صبح پنجشنبه شاهد افزایش پوشش ابر و وزش باد (گاهی شدید) و احتمالا رگبار‌های پراکنده باران در بیشتر نقاط استان باشیم ضمن اینکه در روز چهارشنبه و بویژه برای نیمه شمالی استان (بیجار، سقز، بانه، زرینه و دیواندره) باشیم.


وی بیان اینکه بتدریج از امروز تا صبح جمعه دما کاهش یافته و هوای استان سردتر می‌شود، افزود: طی امروز و فردا به علت وزش باد‌های غربی، هوا همراه با غبار رقیق خواهد بود.


مدیرکل هواشناسی کردستان یادآور شد: سلین با حداکثر دمای ۳۱ و قاملو با حداقل دمای سه درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط این استان در شبانه روز گذشته بودند.


حیدری ادامه داد: دمای هوای سنندج نیز در شبانه روز گذشته بین هشت تا ۲۹ درجه سانتیگراد بالای صفر در نوسان بوده است.


میانگین سالانه بارش باران در استان کردستان بیش از ۵۴۰ میلی متر است که این مقدار ۲ برابر میانگین کشوری است.

انتهای پیام/7727
ارسال نظرات