مدیر فرهنگی بسیج دانشجویی یزد از برگزاری چهارمین دوره این کنگره در بهمن‌ماه سال جاری همراه با برنامه‌های جانبی فرهنگی و هنری خبر داد.
کد خبر: ۸۹۳۱۹۴۶
|
۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از  یزد، محمد علی سالاری دبیر اجرایی کنگره‌ی شهدای دانشجو استان در گفتگو با خبرنگار بسیج دانشجویی با اشاره به لزوم گرامیداشت مقام شهدا وزنده نگه‌داشتن فرهنگ و روحیه ایثار و شهادت در جامعه به‌خصوص در بین قشر جوان و دانشجوی کشور از برگزاری چهارمین کنگره شهدای دانشجو استان در اواخر بهمن‌ماه سال جاری خبر داد.

دبیر اجرایی کنگره شهدای دانشجو استان بابیان اینکه استان یزد دارای ۱۳۰ شهید دانشجو می‌باشد، بر لزوم انتقال سبک زندگی این اسوه‌های ایثار و مقاومت و ارزش‌های این عزیزان به نسل جوان امروز تأکید کرد و افزود: برنامه‌های متعددی به همت کنگره شهدای دانشجو استان در این راستا برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در کنار کنگره‌ی شهدای دانشجو استان برنامه‌های متنوع فرهنگی نیز در این راستا و در طول سال با همکاری دانشگاه‌های استان و بسیج دانشجویی برگزار می‌شود، بیان داشت: بازدید از خانواده شهدای دانشجو استان، جمع‌آوری اسناد مربوط به شهدای دانشجو استان، برگزاری نشست‌ها و یادواره‌های شهدا، تألیف کتاب، برگزاری مسابقات متنوع و غبارروبی مزار شهدا ازجمله این برنامه‌ها است که با استقبال دانشجویان روبرو شده است.

سالاری ادامه داد: به همت و پشتیبانی ریاست محترم دانشگاه فرهنگیان یزد، دبیرخانه دائمی کنگره شهدای دانشجو استان یزد باهدف انجام فعالیت تخصصی در حوزه معرفی شهدا دانشجو استان به دانشجویان و عموم مردم در این دانشگاه راه اندازی خواهد شد.

مدیر فرهنگی بسیج دانشجویی یزد با تأکید بر اهمیت و جایگاه هنر در انتقال ارزش‌ها و پیام انقلاب اسلامی به نسل جدید تصریح کرد: در جلسات شورای مرکزی کنگره شهدای دانشجو استان با حضور رؤسای دانشگاه‌های استان یزد تصمیم گرفته شد تا سومین جشنواره ادبی هنری رویش به‌عنوان بزرگ‌ترین رویداد ادبی هنری استان نیز در ذیل این کنگره برگزار شود.

وی در پایان اظهار داشت: این جشنواره ادبی هنری باهدف شناسایی دانشجویان هنرمند و آموزش و توانمندسازی دانشجویان در جهت تولید آثار فاخر و انقلابی هنری و فرهنگی در سطح دانشگاه‌های استان برگزار می‌شود، که در دو دوره گذشته مورد استقبال دانشجویان قرار گرفت و امید است امسال نیز این رویداد ادبی هنری دانشجویی فراگیر‌تر و با کیفیت بهتری نسبت به گذشته برگزار شود.
ارسال نظرات