مسئول بسيج سازندگي سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: بسیج سازندگی از ابتدای امسال تاکنون 31 پروژه ساخت خانه برای محرومان در شهرستان دلگان داشته است
کد خبر: ۸۹۳۷۸۶۶
|
۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از سیستان و بلوچستان، مسئول بسیج سازندگی سپاه سلمان سیستان و بلوچستان از پروژ‌های محرومیت زدایی و اقتصاد مقاومتی شهرستان دلگان بازدید کرد.

علی اکبر جعفری در حاشیه بازدید از این پروژه‌ها در گفتگو با خبرنگار بسیج با بیان اینکه در شهرستان دلگان حضور مجموعه بسیج سازندگی و نهاد‌های انقلابی و جهادی با شعار "خدمت بی منت" چشمگیر و خوب بوده است، گفت: سال گذشته ۲۹ پروژه را در شهرستان دلگان داشته ایم که فقط در یک عرصه خاص بوده است.

وی با تاکید بر اینکه از ابتدای امسال تاکنون بسیج سازندگی ۳۱ پروژه ساخت خانه برای محرومان این منطقه داشته که این طرح‌ها پیشرفت ۸۰ درصدی داشته است، افزود: همچنین چهار مدرسه و یک مسجد در شهرستان دلگان به همت گروه‌های جهادی به صورت کامل ساخته شده است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه سلمان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه به همت بسیج سازندگی سه حلقه قنات در روستا‌های دلگان احیاء و لایروبی شد، اظهار کرد: در عرصه اقتصاد مقاومتی هم، ۱۰ طرح شامل کارگاه پرورش ماکیان، دام سبک، پرورش زنبور عسل، پرورش گیاهان دارویی و... در شهرستان دلگان بوده است.

جعفری با بیان اینکه گروه‌های جهادی بومی شهرستان دلگان عملکرد خوبی در سطح استان داشته اند، ادامه داد: کمک‌های خوبی از طرف خیرین و همچنین بسیج سازندگی سپاه سلمان برای فعالیت هر چه بهتر گروه‌های جهادی بومی برای عمران و محرومیت زدایی در این منطقه شده و خواهد شد.

وی اضافه کرد: تکمیل حوزه علمیه در سال ۹۵، بازسازی و زیبا سازی چهار مدرسه با همکاری سازمان نوسازی مدارس و همچنین هزینه‌ای بالغ بر یک میلیارد ریال کار اجرایی برای محرومیت زدایی از دیگر اقدامات بسیج سازندگی در شهرستان دلگان بوده است.

این مسئول بیان کرد: یک کار بسیار خوب که در دلگان انجام شده و در شهر‌های دیگر استان کمتر سابقه داشته است، مرمت خانه محرومان به صورت مشارکتی بوده که باید یک خانه را تعمیر می‌کردند، اما گروه‌های جهادی دلگان این خانه را به صورت کامل ساخته و در اختیار محرومان قرار داده اند.

مسئول بسیج سازندگی سپاه سلمان عنوان کرد: ۴۱۰ میلیون ریال جدای از یک میلیارد ریال، در بخش پروژه‌های محرومیت زدایی "قرب کوثر" برنامه ریزی شده است که ۸۰ درصد این کار‌ها انجام شده است.

وی با بیان اینکه در زمینه ساخت خانه‌های محرومان که از سال ۹۵ شروع شده، ۱۰ خانه در شهرستان دلگان به صورت کامل با مشارکت کمیته امداد امام خمینی (ره) برای محرومان ساخته شد، خاطرنشان کرد: برنامه ریزی شده تا در سال ۹۷ هم، تعداد ۱۰ خانه برای محرومان در این منطقه ساخته خواهد شد.

شهرستان دلگان در ۴۷۵ کیلومتری جنوب غرب شهر زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان قرار دارد.
ارسال نظرات