مدیرعامل سازمان پسماندهای شهرداری تبریز در سومین کارگاه تخصصی بررسی نیروگاه زباله سوز در تبریز، با اشاره به اینکه دفن زباله روش منسوخ شده ای است گفت: ساخت نیروگاه زباله سوز، از فاجعه زیست محیطی در تبریز جلوگیری می کند.
کد خبر: ۸۹۴۰۵۳۲
|
۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، علیرضا اصغری اظهار کرد: طبق گزارش سازمان محیط زیست، بالای 80 درصد زباله های کشور دفن می شود و نیاز به یک نگرش نو در این زمینه داریم؛ چرا که دفن زباله در کشور، یک فاجعه است و بزرگترین بحران بعد از کم آبی، همین موضوع زباله است.

وی افزود: تا 10، 15 سال آینده، معضلات و مخاطرات زیست محیطی دفن زباله، تبدیل به یک بحران بزرگ خواهد شد، مگر این که برای این فاجعه زیست محیطی، چاره ای بیاندیشیم.

وی خاطرنشان کرد: با وجود محدودیت های مدیریتی، پس از چهار سال کار و تلاش شبانه روزی در سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری تبریز، توانستیم تابوی برخی موضوعات را بشکنیم و خوشبختانه تبریز به قطب اول نیروگاه زباله سوز کشور تبدیل شده است.

اصغری ادامه داد: پس از بررسی شاخص های مدیریت پسماند، تصمیم گرفتیم نیروگاه زباله سوزی در تبریز راه اندازی کنیم و بعد از شهر تبریز، وزارت کشور هشت شهر دیگر را نیز برای این موضوع انتخاب کرده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری تبریز گفت: باکو 600 تن زباله شهری را به 42 مگاوات برق در هر ساعت تبدیل کرده و معتقدم که نگرش سنتی به مدیریت پسماند، جوابگوی کلانشهرها نیست و همه، موافق احداث و فعالیت نیروگاه زباله سوز هستند.

وی بیان کرد: در شهر تبریز، سالانه 150 میلیارد تومان برای زباله هزینه می شود که 50 میلیارد تومان آن، مربوط به هزینه های دفن در مقصد است که با احداث نیروگاه زباله سوز که برای اولین بار در خاورمیانه با همکاری یک شرکت فرانسوی در حال عقد قراردادهای لازم هستیم، می توانیم این هزینه ها را کاهش دهیم.

اصغری با بیان این که زباله تر در تبریز کاهش یافته است، افزود: زباله سوزی در جهان، از 134 میلیون تن فراتر رفته و کاهش حجم زباله، دفع پسماند خطرناک، کاهش بو، کاهش میزان آلاینده های هوا و ...، از جمله مزایای زباله سوزی است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها