خبرهای داغ:
با واگذاری شرکت بلبرینگ سازی تبریز به هیات حمایت از صنایع کشور؛
شرکت بلبرینگ سازی تبریز پس از سپری کردن مشکلات و تعطیلی خطوط تولید، به هیات حمایت از صنایع کشور واگذار شد تا روند فعالیت این واحد تداوم یابد.
کد خبر: ۸۹۴۰۵۳۳
|
۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، رئیس هیات حمایت از صنایع امروز در جمع مدیران صنعتی بخش خصوصی و دولتی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه بلبرینگ سازی یکی از واحدهای خوشنام کشور است که با برند معتبر در سطح ملی و منطقه محصول خود را به بازار عرضه می کرد، گفت: به علت نوسانات ارز و بحران مدیریتی از سال 1391 سیر نزولی خود را طی کرد و جایگاه خود را در صنعت کشور از دست داد.
بهروز ریاحی با اشاره به اینکه این کارخانه به صورت مشروط برای شش ماه تحت پوشش هیات حمایت از صنایع قرار گرفته است، ادامه داد: اختصاص تنخواه 150 میلیارد ریالی با مشکلاتی مواجه بود که با پی گیری استاندار و موافقت سازمان برنامه و بودجه هفته گذشته این میزان تسهیلات دریافت شد و به موجب قانون اعضای هیات اجرایی شرکت منصوب شدند.
وی با اشاره به اینکه تمام اختیارات مدیرعامل به رییس هیات اجرایی شرکت بلبرینگ سازی واگذار شده است، گفت: امروز با حضور استاندار احکام اعضای هیات اجرایی شرکت تقدیم شد.
ریاحی با اشاره به اینکه امروز وجه تنخواه تخصیص یافته برای اداره شرکت بلبرینگ سازی به حساب مشترک سه عضو هیات اجرایی شرکت واریز می شود، اظهارکرد: وجود کارگران شریف و منضبط در کنار مشتریان بالقوه امتیاز این واحد است.
وی با اشاره به اینکه شرکت های موتوژن، پمپ ایران و ایدم می توانند از مشتریان اصلی تولیدات بلبرینگ سازی باشند، گفت: بخشی از معوقه های حقوق کارگران شرکت با تنخواه تخصیصی پرداخت می شود و بقیه برای بازسازی و خرید مواد اولیه مورد نیاز هزینه می شود.
ریاحی با بیان اینکه با تداوم تولید و فروش نگرانی کارگران به طور کامل مرتفع می شود، گفت: برافراشته ماندن پرچم بلبرینگ سازی نیازمند همراهی کارگران است.
رئیس هیات حمایت از صنایع با اشاره به اینکه تعدادی از برندهای معروف کشور در اثر تحریم های دشمنان جایگاه خود را در بازار جهانی از دست دادند، گفت: تداوم فعالیت این واحدها از دغدغه های اصلی دولت است و اختصاص تسهیلات رونق تولید هم در این راستاست.
ریاحی با اشاره به اینکه 240 هزار میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید در سال گذشته برای 17 هزار واحد تولیدی کشور پرداخت شد، اعلام کرد: این رقم در سال جاری به 300 هزار میلیارد ریال برای 25 هزار واحد افزایش یافته است.
وی با اشاره به وجود 72 هزار واحد تولیدی در کشور، سوء مدیریت و واگذاری واحدها بدون بررسی اهلیت را از مهمترین دلایل واحدهای مواجه با بحران عنوان کرد.
حسین نجاتی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی هم با قدردانی از مدیران بانک ها و دستگاه های خدماتی طلبکار از شرکت بلبرینگ سازی به جهت استمهال بدهی شرکت و همچنین قطع نشدن بیمه کارگران، گفت: با حمایت صورت گرفته امید می رود در کمترین مدت تولید شرکت به ظرفیت لازم رسیده و توان بازپرداخت بدهی ها حاصل شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی با بیان اینکه کارگران با صبر و قناعت خود بیشترین نقش را در راه اندازی مجدد بلبریگ سازی داشتند، اظهار امیدوای کرد: با انتخاب مدیری لایق، رونق تولید به این واحد بازگردد.
احد حسینی گفت: مدافع حقوق کارگران هستیم و سعی خواهیم کرد با فعال سازی بلبرینگ سازی، حقوق معوقه کارگران شرکت پرداخت شود.
نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در خانه ملت هم با اشاره به اینکه نیاز بلبرینگ کشور 100 میلیون قطعه و ظرفیت تولید شرکت بلبرینگ سازی تبریز 6 میلیون قطعه است، پیشنهاد کرد: واحدهای صنعتی کشور نیاز خود را از این واحد تامین کنند.
شهاب الدین بیمقدار با اشاره به اینکه بلبرینگ سازی واحد مونتاژی نیست و پتنت(سند تولید) دارد، گفت: این واحد توان تغذیه صنایع نظامی را هم دارد.
رییس هیات اجرایی شرکت بلبرینگ سازی هم با اشاره به اینکه تبریز مهد صنعت و تولید است، گفت: سوء مدیریت ها در صنعت مزمن شده و برند چینی بر روی تولید ما زده می شود.
اللهویردی صفرنژاد ادامه داد: این رویکرد لگدمال کردن برند داخلی و خیانت به تولید ملی است.
وی گفت: به احتمال زیاد یک دوره اورژانسی در شرکت خواهیم داشت اما به همراهی کارگران در برنامه راهبردی تولید شاهد بهبود وضعیت و پایداری تولید خواهیم بود.

ارسال نظرات