در تب و تاب‌های سفر به کربلا و حضور در پیاده‌روی اربعین حسینی، آنچه این روزها در محافل مختلف شنیده و دیده می‌شود هزینه‌‌تراشی‌های سفر اربعین است؛ هزینه‌هایی که هر روز با عنوانی برای افراد بیان شده و ادامه این سفر را برای برخی از افراد با کندی مواجه کرده و یا از دست رفته می‌کند.
کد خبر: ۸۹۴۰۶۶۴
|
۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۱

 به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، این روزها عجیب دل‌ها کربلایی شده است و زمزمه همه مردم، کربلا، اربعین و دغدغه‌های‌شان گذرنامه و ویزا شده است و در این بین تا کسی را می‌بینی که عازم این سفر معنوی است ناخودآگاه سلامی بر حسین(ع) می‌دهی و التماس دعا داری.

دوباره کربلا، دوباره دلدادگی و دوباره عشق به مولا و غوغایی که در دل‌هاست.

آری حرف که از کرب‌وبلا می‌شود، دل آرام نمی‌گیرد و اشک ناخودآگاه بر گونه‌های می‌غلتد.

براساس آنچه در روایات مختلف آمده است بر پیاده‌روی اربعین تأکید شده است چنانچه امام صادق (ع) می‌فرمایند: «کسی که پیاده زیارت کند آن حضرت را، خداوند به هر قدمی که برمی‌دارد یک حسنه برایش نوشته، و یک گناه از او محو می‌فرماید، و یک درجه مرتبه‏‌اش را بالا می‌برد و وقتی به زیارت رفت، حق‌تعالی دو فرشته را موکّل او می‌فرماید که آنچه خیر از دهان او خارج می‌شود را نوشته و آنچه شر و بد هست را ننویسند و وقتی برگشت با او وداع کرده و به وی می‌گویند: ای ولی خدا! گناهانت آمرزیده شد و تو از افراد حزب خدا و حزب رسول او و حزب اهل‌بیت رسولش هستی، به خدا قسم! هرگز تو آتش را به چشم نخواهی دید و آتش نیز هرگز تو را نخواهد دید و تو را طعمه خود نخواهد نمود.» کامل الزیارت ص 134

اربعین حسینی همه ساله برای عاشقان حضرتش از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و این سال‌ها با رونق گرفتن پیاده‌روی اربعین حسینی، این شور و حال بیشتر شده است و حضور کم‌نظیر و حتی بی‌نظیر زائران از سرتاسر دنیا صحنه‌ای به یادماندنی از این اجتماع بزرگ دلدادگی به نمایش گذاشته است؛ که حتی در روز عاشورا هم حضور این همه جمعیت دلداده در کربلا وجود ندارد.

براساس اعلام سازمان حج و زیارت مازندران، تاکنون 35 هزار و 133 نفر از مردم مازندران در سامانه سماح ثبت‌نام کردند.

براساس همین گزارش، تاکنون 23 هزار و 587 ویزا صادر شد که از این بین 17 هزار و 325 ویزا برای مازندرانی‌ها و 6 هزار و 262 ویزا برای گلستانی‌ها بوده است.

در این بین و در کنار هم تب و تاب‌های سفر به کربلا و حضور در پیاده‌روی اربعین حسینی، آنچه این روزها در محافل مختلف شنیده و دیده می‌شود هزینه‌‌تراشی‌های سفر اربعین است؛ هزینه‌هایی که هر روز با عنوانی برای افراد بیان شده و ادامه این سفر را برای برخی از افراد با کندی مواجه کرده و یا از دست رفته می‌کند.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها