عزم دوچرخه‌سواران مازندرانی برای دیدن حرم یار

این روزها علاوه بر همه دلدادگان به امام حسین(ع) و اهل بیت(ع) که پای پیاده، با اتوبوس و یا هواپیما عازم کربلا شده‌اند عده‌ای از هم‌وطنان ما هم رکاب‌زنان، پای دل خود ایستادند و این سفر معنوی را با هدف تجدید بیعت مجدد با امام و مولای خود آغاز کردند.
کد خبر: ۸۹۴۰۷۰۵
|
۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، این روزها علاوه بر همه دلدادگان به امام حسین(ع) و اهل بیت(ع) که پای پیاده، با اتوبوس و یا هواپیما عازم کربلا شده‌اند عده‌ای از هم‌وطنان ما هم رکاب‌زنان، پای دل خود ایستادند و این سفر معنوی را با هدف تجدید بیعت مجدد با امام و مولای خود آغاز کردند.

دبیر هیأت دوچرخه‌سواری استان مازندران با اشاره به حضور دوچرخه‌سواران مازندرانی از نکا، میاندرود و ساری به کربلا برای شرکت در مراسم بزرگ اربعین حسینی  گفت: در این سفره حدود 20 دوچرخه‌سوار مازندرانی از مهران تا کربلا رکاب می‌زنند.

عبدالمطلب کریمی اظهار کرد: توجه به برنامه‌های معنوی در کنار توجه به جسم و ورزش از برنامه‌های منسجمی است که در طول سال در دست اجرا است و در مناسبت‌های مختلف سفر به حرم امام رضا(ع)، مرقد مطهر امام راحل و شلمچه اجرایی شده است.

علیرضا مصطفوی از جوانانی است که دو سال پیاپی به کربلا رفته است؛ این روزها برای سفری دوباره به کربلا لحظه‌شماری می‌کند.

وی در گفت‌وگویی با اشاره به اینکه کربلا و حسین(ع) جذبه و کششی دارند که انسان را زمین‌گیر می‌کند، افزود: کربلا نرفتن و ندیدن بارگاه امام حسین(ع) بسیار سخت است اما سخت‌تر از آن، زمانی است که کربلا می‌روی؛ چرا که دیگر دلی برای بازگشت نداری.

حسین عشوری از دیگر شهروندان نکایی هم با اشاره به اینکه سامانه‌های مختلفی که برای ثبت‌نام گروه‌های مختلف در نظر گرفته شده است، کار را با مشکل روبرو کرد.

وی گفت: اینکه دانشجو باید در سامانه سقانور ثبت‌نام کند، مردم عادی در سامانه سماح و طلبه‌ها در سامانه سخا از مشکلاتی است که افراد را دچار سردرگمی کرده است و کاش یک سامانه واحد تعبیه می‌شد تا از این سردرگمی‌ها کم شود.

عشوری افزود: پیاده‌روی اربعین علاوه بر تجدید بیعت با ائمه اطهار(ع)، پیام‌های مختلف از جمله سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و دینی دارد که باید این پیام‌ها به درستی مبادله شود.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار