شناخت تهدید ها از اصلی ترین مولفه پدافند غیر عامل است

مدیرکل پدافندغیرعامل استانداری مازندران: یکی از مولفه‌های اصلی پدافند غیرعامل شناخت تهدیدهاست و پدافند عامل نیازمند پدافند غیرعامل است.
کد خبر: ۸۹۴۰۸۰۰
|
۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، سیدیدالله نبوی در نشستی که به مناسبت هفته پدافند غیرعامل در سالن اجتماعات اداره آموزش و پرورش بهشهر برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به اینکه 14 سال از فعالیت سازمان پدافند غیرعامل در کشور می‌گذرد، هشتم آبان بهانه‌ای برای بیان اهداف این سازمان، فرهنگ‌سازی جامعه بویژه لایه‌های زیرین کشور و همچنین بیان عملکرد و دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی  است.

وی با بیان اینکه پدافند به معنای دفاع از حیثیت، شرف و وطن است، افزود: دفاع جزئی از زندگی و ضروریات اصلی بشر است و هر فردی بسته به نوع نگرش و دانایی‌اش در مقابل هرگونه تهاجم از خود دفاع می‌کند.

مدیرکل پدافندغیرعامل استانداری مازندران با اشاره به اینکه هشت سال دفاع مقدس مصداق بارزی از دفاع عامل است، بیان کرد: پدافند عامل به معنای به‌کارگیری جنگ‌افزارها در مقابل دشمن برای دفاع از ارزش‌ها و نظام در ابعاد و حوزه‌های مختلف است.

این مسؤول بابیان اینکه افزایش توان نظامی بالاترین بهره‌ای بود که از دفاع عامل برده‌ایم، گفت: با بهره‌گیری از هشت سال دفاع مقدس باوجود همه تهدیدها و تحریم‌ها جوانان نظام جمهوری اسلامی ایران موفق به ساخت و طراحی موشک‌هایی شدند که توان و قدرت نظامی کشور را در جهان به نمایش گذاشتند.

وی افزود: یکی از مولفه‌های اصلی پدافند غیرعامل شناخت تهدیدهاست و پدافند عامل نیازمند پدافند غیرعامل است.

نبوی از ایجاد قرارگاه‌های زیستی و سایبری در استان خبر داد و گفت: متناسب با پیشرفت تکنولوژی و دانش آسیب‌پذیری در سطح جامعه افزایش پیدا می‌کند و اثرات جانبی و تخریبی برای سلامت و امنیت غذایی پایدار در جامعه ایجاد می‌کند و سازمان پدافند غیرعامل برای مدیریت این مهم قرارگاه‌های زیستی و سایبریبرحسب نیاز استان برنامه‌ریزی کرده است.

وی با بیان اینکه دشمن از جنگ سخت به جنگ نرم عبور کرده است، افزود: یکی از اقدامات جنگ نرم و نفوذ بر دشمن بحث سایبر است.

دبیر کارگروه پدافند غیرعامل استانداری مازندران به اهداف پدافند غیرعامل اشاره کرد و گفت: نجات جان انسان‌ها، تامین نیازهای حساس و ضروری جامعه، جلوگیری از تخریب و آسیب‌ها، حفاظت از توان نظامی کشور و کاهش آسب‌پذیری جامعه تنها بخشی از اهداف این سازمان است.

وی اظهار کرد: اداره آموزش و پرورش بنا به ضرورت و نقشی که در تربیت و آگاه‌سازی نسل‌ها دارد یکی از اساسی‌ترین و پیچیده‌ترین مسائل اجتماعی بشمار می‌آید وباید در این حوزه بسیار قوی و علمی عمل کند.

نبوی گفت: انسان موجودی هوشمند است که هم می‌تواند تاثیرپذیر و هم تاثیرگذار باشد و این میزان تاثیرپذیری یا تاثیرگذاری به نوع هوشیاری و ایمانش بستگی دارد.

وی با اشاره به ترفندهای دشمن برای نفوذ بیان کرد: دشمن از هر طریقی برای نفوذ در عقاید و رفتار برای تضعیف روحیه و افزایش ناامیدی و بی‌اعتمادی مردم نسبت به نظام و مسؤولان استفاده می‌کند و این از اهداف اصلی و اولیه جنگ روانی دشمن است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری مازندران گفت: مقاوم‌سازی و ایمن‌سازی درمدارس، مکان‌یابی مدارس در جهت دسترسی آسان برای امدادرسانی و استفاده از ابزار و امکانات استاندارد و ایمنی در مدارس باید به عنوان یک اصل در مدارس رعایت شود.

وی از اجرای 548 برنامه در هفته پدافند غیرعامل در مازندران خبر داد و افزود: باتوجه به اهمیت و تلاش برای فرهنگ‌سازی پدافند غیرعامل یک‌میلیون و 244 هزار نفر ساعت به دهیاران آموزش‌های پدافند غیرعامل در مازندران ارائه شده است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری مازندران با بیان اینکه در حال حاضر 38 پروژه ملی استان و 548 طرح استانی در مازندران دارای پیوست پدافندغیرعامل شدند، تصریح کرد: بازدید و رفع نقص از 160 مرکز ثقل و حیاتی مازندران، تشکیل134 خانه هلال با همکاری اداره کل مدیریت استان و اجرای 915 رزمایش در سطح استان تنها بخشی از عملکرد این سازمان در چهار سال اخیر است.

وی با اشاره به اینکه در این هفته 571 برنامه فرهنگی، عمرانی و آگاهی‌بخشی در سطح استان اجرا می‌شود، افزود: یکی از اهداف اصلی پدافند غیرعامل شناخت تهدیدها و آمادگی متناسب با نوع تهدید است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار