مدیر آموزش و پرورش شهرستان رشتخوار در مراسم زنگ پدافند غیرعامل تاکید کرد؛
مدیر آموزش و پرورش شهرستان رشتخوار با اشاره به گسترش امروزی و درگیر شدن دانش آموزان و مردم در فضای مجازی گفت: در فضای سایبری که امروزه به نحوی همه درگیر آن هستند، باید بحث مقاوم سازی وآگاه بخشی در رابطه به استفاده از فضای مجازی به خوبی صورت گیرد.
کد خبر: ۸۹۴۱۳۱۹
|
۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، صبح امروز همزمان با سراسر کشور زنگ پدافند غیر عامل در آغازین روز از هفته بسیج دانش‌آموزی در مدارس سطح شهرستان رشتخوار و به صورت نمادین در مدرسه الزهرا(س) رشتخوار نواخته شد.

در حاشیه این مراسم محمد قاسم پور  با گرامیداشت هفته بسیج دانش آموزی با اشاره به اهمیت پدافند غیر عامل در جمع دانش آموزان دختر مدرسه الزهرا(س) رشتخوار گفت: پدافند غیر عامل در واقع و به نحوی همزاد انسان است.

وی در ادامه و در توصیف پدافند غیر عامل گفت: کلیه اقداماتی که برای مصون کردن خود از آسیب انجام و این آسیب‌ها را به حداقل برسانیم را پدافند غیر عامل می‌گویند.

قاسم پوربا توجه به رویکرد‌های پدافند غیر عامل نیز گفت: رویکرد‌های پدافند غیر عامل شامل ۸ مورد است، که این رویکرد‌ها شامل پدافند عامل عمومی، پدافند غیر عامل عمومی، پدافند مردم محور، پدافند اقتصادی، پدافند زیستی، شیمیایی، پرتوی و سایبری هستند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان رشتخوار در ادامه با توجه به قرار گرفتن در آستانه سالروز شهادت شهید حسین فهمیده و روز نوجوان با اشاره به پدافند سایبری و آسیب‌های در این حوزه نیزگفت: در برابر آسیب‌های اجتماعی بکارگیری راه و الگو گرفتن از راه شهیدان، و داشتن روحیه ایثار و شهادت بزرگترین هدف پدافند غیر عامل است.

وی در ادامه با اشاره به گسترش امروزی و درگیر شدن دانش آموزان و مردم در فضای مجازی گفت: در فضای سایبری که امروزه به نحوی همه درگیر آن هستند، امروز باید در این زمینه بحث مقاوم سازی وآگاه بخشی در رابطه به استفاده از فضای مجازی به خوبی انجام شود.

وی در ادامه با گرامیداشت هفته بسیج دانش آموزی نیز گفت: با توجه به فرمایشات امام راحل (ره) در ۵ آذر مبنی بر تشکیل بسیج دانش آموزی و اهمیت بسیج ۲۰ میلیونی باید هم آموزش‌های معنوی و نظامی به دانش‌آموزان داده شود.

قاسم پور با اشاره به اهمیت بسیج دانش آموزی وتاکیدات امام (ره) و مقام معظم رهبری در رابطه با بسیج دانش آموزی گفت: بسیج دانش‌آموزی به عنوان یک تشکل دانش آموزی و به عنوان یک شجره طیبه در کشور است.

در ادامه خالقداد عرب فرماندار شهرستان رشتخواربا گرامیداشت هفته بسیج دانش آموزی و هفته پدافند غیر عامل نیز گفت: پدافند غیر عامل یعنی جنگ بدون سلاح، ما باید آمادگی داشته باشیم که در مقابل اقدامات دشمن تمهیدات لازم را در تمام حوزه‌ها داشته باشیم، پدافند غیر عامل جنگ سردی است که اصلا سلاحی در آن دخالت ندارد.

وی در پایان افزود: پدافند غیر عامل یعنی اینکه ما تمام تمهیدات را ببینیم تا دشمن در حوزه‌های مختلف اقدامی انجام ندهد و خودمان را در مقابل تمام آسیب‌ها مصون سازی کنیم.

در پایان زنگ پدافند غیر عامل با حضور مسئولین و دانش آموزان نواخته شد.

ارسال نظرات