خبرهای داغ:
نخستین جشنواره بین‌المللی تلاوت قرآن کریم ویژه جوانان جهان اسلام زیر ۳۵ سال در شیراز پایتخت جوانان جهان اسلام در سال ۲۰۱۷ میلادی در تاریخ‌های ۸ تا ۱۰ آبان ماه برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۹۴۱۷۶۵
|
۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۷

نخستین جشنواره بین‌المللی تلاوت قرآن کریم ویژه جوانان جهان اسلام زیر 35 سال در شیراز پایتخت جوانان جهان اسلام در سال 2017 میلادی در تاریخ‌های 8 تا 10 آبان ماه برگزار می‌شود.

در این جشنواره تلاش شده که برگزاری و ارزیابی  شرکت‌کنندگان با سایر مسابقاتی که در ایران و جهان اسلام مرسوم است کاملا متفاوت باشد، به این شکل که نواقص ارزیابی مسابقات و نحوه امتیازدهی معمول در مسابقات برطرف شده است.

شرکت‌کنندگان به سه سطح مختلف تقسیم‌بندی می‌شوند یعنی قاریان و حافظان شرکت‌کننده در این جشنواره در صورت کسب نمره بالاتر از 85 از 100 حائز رتبه و سطح ممتاز، در صورت کسب نمره‌ای بین 80 تا 85 حائز رتبه و سطح عالی و در صورت کسب نمره‌ای بین 75 تا 80 حائز رتبه و سطح خوب می‌شوند که تعداد افراد در همه سطوح بدون محدودیت است و حائزین هر سطح جایزه یکسانی دریافت می‌کنند. 

 مسلمانان ساکن در کشورهای مختلف اروپایی، آسیایی و آفریقایی از جمله آلمان، ترکیه، لبنان، جمهوری آذربایجان، تاجیکستان، جمهوری بنین، مالزی، افغانستان، سومالی در این جشنواره شرکت می‌کنند. 

 هیئت داوران این جشنواره عبارتنداز: استاد جهانبخش فرجی در قسمت صوت، در قسمت لحن استاد محسن یاراحمدی، در قسمت حسن حفظ و وقف و ابتدا استاد عثمان شاهین رئیس مجمع قاریان کشور ترکیه و استاد حمید ایمان‌دار و استاد امیر فتح پور داور تجوید.

امیر فتح‌پور، داور و مسئول کمیته فنی مسابقات نیز گفت: این شیوه برگزاری برای نخستین بار در ایران اجرا می‌شود و این افتخار برای جامعه قرآنی استان فارس  است که  پیشقدم برگزاری جشنواره  تلاوت آن هم درسطح بین‌المللی شدند. امید است نتایج و ثمرات این جشنواره الگویی برای سازمان‌ها ونهادهای کشور در تغییر سیستم مسابقات قرآن کشور و اصلاح ارزیابی‌های معیوب آن باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها