فرمانده انتظامی شهرستان رشتخوار گفت: بحث اشتغال و تولید و خرید کالای خارجی به جای کالای ایرانی بهترین حرکت پدافند غیر عامل در بحث اقتصادی است.
کد خبر: ۸۹۴۲۱۴۸
|
۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، ابولحسن وفایی صبح امروز در جلسه رزمایش دانش آموزی آسیب‌های سایبری که به مناسب هفته پدافند غیر عامل و بسیج دانش آموزی در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته پدافند و هفته بسیج دانش‌آموزی در رابطه با پدافند غیر عامل گفت: پدافند غیر عامل به کلیه اقداماتی گفته می‌شود که ما بدون استفاده از جنگ افزار حداقل خسارت‌های جانی و انسانی امکانات و تجهیزات و اماکن را ببینیم.

وی در ادامه با اشاره به گسترده بودن پدافند غیر عامل در زمینه‌های مختلف، افزود: حملات سایبری دشمن خودش به نحوی یک پدافند غیرعامل جنگ نرم است.

وی با اشاره به بعد اقتصادی پدافند غیر عامل در ادامه اذعان داشت: بحث اشتغال و تولید و اینکه ما به جای کالای خارجی کالای ایرانی بخریم بهترین حرکت پدافند غیر عامل در بحث اقتصادی است، ورود کالای قاچاق و جلوگیری از آن که کارخانه‌های ما را تعطیل و جوانان ما را بیکار کرده این خودش مصداق روشن پدافند غیرعامل است.

وی با تاکید بر اینکه امروز دشمن در بحث فرهنگی نیز در حال کار کردن است، و باید با مراقبت بیشتری دشمن را رصد کرد، افزود: دشمن امروز اعتقادات دینی ما را نشانه گرفته است، امروز جنگ نرم دشمن از جنگ سخت به مراتب سختر است، اینترنت، ماهواره‌ها و رسانه‌ها مهمترین ابزار دشمن برای نامید کردن ما از انقلاب است، که دشمن با این رویکرد که اگر ضعفی هست، ضعف‌های مار را بزرگ جلوه دهد که ما بگوییم بحرانی درست شده، و برعکس خدمات بزرگ ما را کوچک کند، به نحوی که کاری نشده است.

وفایی در ادامه اذعان داشت: در بحث پدافند غیر عامل این ما هستیم که باید باور‌ها و اعتقاداتمان را طوری مدیریت کنیم که با کوچکترین هجمه دشمن اعتقاداتمان به فراموشی سپرده نشود.

وی در ادامه به تلاش‌های دشمن در زمینه محدود کردن جایگاه علمی در کشور اشاره کرد و بیان داشت: در بحث علمی دشمن در حال تلاش است، و با محدود کردن علم و ندادن آن به ما، کوچک کردن ابداعات و اختراع‌های ما، و دادن اطلاعات غلط در تلاش برای ضعیف کردن جایگاه علمی ایران است، و این ما هستیم که باید هوشیار باشیم.
 
ارسال نظرات