محمدکاظم محمدی‌لائینی، پسر آیت‌الله حسین محمدی‌لائینی افزود: نکا اول آذرماه میزبان کنگره آیت‌‌الله محمدی‌لائینی است.
کد خبر: ۸۹۴۶۹۱۵
|
۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، شهرستان نکا به دیار عالمان دینی معروف و شهره است و بزرگان و آیاتی همچون آیت‌الله محمدی‌لائینی، محمدی‌بایع‌کلائی، طبرسی، محمدی‌بادابسری ، لیموندهی، محمدی‌رمدانی، صادقی‌گلوردی، نصیری‌للردی و بسیاری از عالمان دینی و بزرگواران است.

شهرستان نکا آذرماه سال جاری، میزبان مرجع عالی‌قدر حضرت آیت‌الله نوری‌همدانی است و این عالم بلندمرتبه در کنگره بزرگداشت آیت‌الله حسین محمدی‎لائینی، نماینده فقید مجلس خبرگان رهبری به سخنرانی می‌پردازد.

آیت‌الله شیخ حسین محمدی‌لائینی بزرگ‌مردی از خطه سرسبز مازندران و از شهرستان عالم‌پرور نکا بود، شخصیتی که تمام عمر را در خدمت به مردم، ساده‌زیستی و خداترسی زیست گذراند و سرانجام در جوار آستان مقدس فاطمی قم آرمید.

آیت‌الله حسین محمدی لائینی (مازندرانی)، یکی از بزرگ‌ترین علمای این سرزمین است، عالمی وارسته، پرهیزکار و خدمتکار به مردم که حضرت امام درباره‌اش فرموده است: " امید من از ایشان این است که مرا از دعاهای خیرشان فراموش نکنند و سلام و درود بر او باد."

او در هشت سالگی، پدرش را از دست داد و مورد هدایت‌های مادرش قرار گرفت و از همان سال و نزد عموی خویش، تحصیل علوم دینی را آغاز کرد و پس از آن، به محضر آیت الله میرتقی نصیری و همچنین عالم و عارف مشهور، آیت‌الله کوهستانی رسید تا سطوح عالی حوزه علمیه را از آنان فرا گیرد.

شیخ حسین در 25 سالگی عازم نجف اشرف شد و 14 سال تحصیل در حوزه علمیه آن شهر، از محضر استادان آن دیار بهره برد و به درجه اجتهاد نائل آمد.

او در این مدت توانست تا اجازه نامه‌های مختلفی در اجتهاد و نقل روایات و امور حسبیه و شرعیه، از مراجع معظم تقلید و علمای بزرگ دریافت کند که از آن جمله می‌توان به اجازه حضرت امام و همچنین آیات سید ابوالقاسم خوئی، سید محسن حکیم، سید حسین طباطبایی بروجردی، سید محمدهادی میلانی، سید محمدرضا گلپایگانی، آقابزرگ تهرانی، سید شهاب‌الدین مرعشی‌نجفی، میرزا‌هاشم آملی، سید محمود شاهرودی و میرزاحسن یزدی اشاره کرد.

وی پس از آن سال‌ها، در حالیکه به عنوان مدرس برجسته حوزه علمیه  نجف اشرف شناخته می‌شد؛ به ایران بازگشت و به دعوت استادش، آیت‌الله کوهستانی، در حوزه علمیه کوهستان به تعلیم طلاب مشغول شد.

آیت‌الله محمدی لائینی به عنوان یکی از شاگردان حضرت امام، علاقه خاصی نسبت به امام راحل داشت و در زمان طاغوت، در اجتماعات مختلف از حضرت امام پشتیبانی کرد و در قیام‌های مردمی علیه رژیم پهلوی حاضر می‌شد.

وی همچنین یکی از نخستین مجالس ختم مرحوم آیت الله حاج آقا مصطفی خمینی را در مازندران برپا کرد و به تهدیدهای نیروهای ساواک هم بی اعتنا بود.

آیت‌الله محمدی لائینی پس از پیروزی انقلاب اسلامی، دو دوره به عنوان نماینده مردم مازندران، به مجلس خبرگان رهبری راه یافت.

در دوران هشت سال دفاع مقدس، حضور این عالم بزرگوار در خط مقدم جبهه‌های نبرد حق علیه باطل و پوشیدن لباس پر افتخار بسیجی، موجب دلگرمی، امید، پشتکار و روحیه در دل رزمندگان این مرز و بوم بود.

مردم‌داری، ساده‌زیستی، کمک به مردم، زهد و بی اعتنایی به دنیا از ویژگی‌های مهم این عالم برجسته بود و تأکید فراوان بر رسیدگی به امور مردم داشت و حتی مُهر نمایندگی خود در مجلس خبرگان را همیشه به همراه داشت تا در مواقع لازم و برای پیگیری کار مردم از آن استفاده کند.

آیت‌الله محمدی در میان نمازهای مستحبی، به نماز جعفر طیار بسیار اهمیت می‌داد و دیگران و فرزندان را هم به آن سفارش می‌کرد و در عین حال، بر اهمیت مسئله نماز در تربیت فرزندان، اهتمام و تأکید ویژه‌ای داشت.

محمدکاظم محمدی‌لائینی، پسر آیت‌الله حسین محمدی‌لائینی  افزود: نکا اول آذرماه میزبان کنگره آیت‌‌الله محمدی‌لائینی است.

وی با اعلام اینکه این مراسم با حضور و سخنرانی آیت‌الله نوری‌همدانی از مراجع تقلید برگزار می‌شود، گفت: مراسم بزرگداشت این عالم زاهد، روز چهارشنبه اول آذرماه از ساعت 9 تا 11:30 دقیقه در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) نکا برگزار می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها