اسلامی با بیان اینکه فرمانداران تمام مشکلات روستاها را حل کنند، گفت: مکانیزه کردن در کشاورزی خوب است و سبب بهره‌وری بالا می‌شود اما این امر سبب شد اشتغال را از دست بدهیم؛ کاری که سبب ضربه زدن به اشتغال می‌شود چرا باید آن را دنبال کنیم.
کد خبر: ۸۹۴۶۹۹۵
|
۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، محمد اسلامی پیش از ظهر امروز در دهمین جلسه شورای اداری مازندران با تسلیت زلزله‌زدگان در غرب کشور، گفت: بلایای طبیعی از جمله سیل در مازندران فراوان است که باید به‌گونه‌ای تعبیه شود و به موضوع پیشگیری و پیش‌بینی حوادث اهتمام شود.

وی ادامه داد: کشور ما در شرایطی قرار دارد که دغدغه مردم بیکاری است و رکود در بخش کشاورزی جزو دغدغه‌های جامعه است و انتظار دولت پاسخگویی به مردم است.

استاندار مازندران گفت: مقدورات و هزینه‌های دولت مشخص است و هر کس با ظرفیت موازی سبب ایجاد ضربه می‌شود و همگرایی به‌وجود بیاید و واگرایی در استان خاتمه پیدا کند.

این مسؤول با بیان اینکه برای حل مشکلات استان باید مسائل اصلی و  فرعی را  درست تشخیص دهیم، افزود: باید کشور و استان را از رکود خارج کنیم و مسیر را برای سرمایه‌گذاران هموار کنیم و نسبت به کارهای اجرایی در استان گام برداریم.

اسلامی با بیان اینکه باید نسبت به علائم ضعیف هوشیار بود، خاطرنشان کرد: با شکل دادن قدرت نظامی همسو مقاومت کنیم تا سناریوی دشمن در کشور عملی نشود و نسخه اقتصاد مقاومتی را در دستور کار قرار داده شد و برای مسیر رشد به سمت تعالی برود و الگویی برای توسعه یافتگی باشد.

وی ادامه داد: اینکه بگویم مازندران نمی‌توانست سهم از دولت بگیرد و نگرفت با توجه به بودجه دولت نمی‌تواند مورد پیگیری شود، درست نیست؛ چرا که در سبد درآمدی دولت هزینه و دخایر منابع داریم.

استاندار مازندران گفت: مازندران در بحث اقتصاد مقاومتی می‌توانست قوی‌تر عمل کند و با توجه به امکاناتی که داریم با مواظبت و مراقبت کنیم چرخ معیشت مردم پررونق باشد.

اسلامی با بیان اینکه تولیدات مازندران بیشتر از مصرف استان است، ادامه داد:  با انهدام محیط‌زیست فرصت‌ها را از دست دادیم و به ذخایر دریایی توجه نکردیم در حالی که با دریا‌محوری می توانیم به اقتصاد استان کمک کنیم. 

وی با تأکید بر اینکه در مازندران کسی حق ندارد سیاسی‌کاری کند، خاطرنشان کرد: این امر سبب انتشار جو پرتنش می‌شود و فرصتی که باید برای سرمایه‌گذار جذب شود کاهش پیدا کند.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه در مازندران به ثبات مدیریتی و کارآمدی مدیریتی نیاز داریم، ادامه داد: باید با انسجام و همدلی شرق و غرب استان را یکسان ببینیم و برای جذب سرمایه در استان غفلت نکنیم، چرا که راه پیشرفت ما آماده‌سازی برای جذب سرمایه‌گذار است.

این مسؤول یادآور شد: باید محیط را برای فارغ‌التحصیلان فراهم کنیم و نباید سخت‌گیری‌های بی‌مورد داشته باشیم.

اسلامی تصریح کرد: نمی‌توانیم با چند شخصیت کار کنیم بلکه همه باید با یک شخصیت و انسجام فکری و فرهنگی کار کنیم.

وی اظهار کرد: نمی‌توانیم با عدم واگذاری و اختیار طلب کار کنیم و در استانداری تمرکزگرایی انجام نخواهد شد و فعالیت‌ها از روستاها انجام شود.

استاندار مازندران افزود: مدیران باید با جلسات بی‌سرانجام و بی‌نتیجه و نامه‌نگاری‌های بی‌اساس و تمرکزگرایی خداحافظی کنند.

این مسؤول بیان کرد: باید جمعیت روستایی را تثبیت کرده و برای ایجاد اشتغال به آنها کمک کنیم تا منجر به این نشود مهاجرت روستا به شهر را داشته باشیم.

اسلامی با بیان اینکه فرمانداران تمام مشکلات روستاها را حل کنند، گفت: مکانیزه کردن در کشاورزی خوب است و سبب بهره‌وری بالا می‌شود اما این امر سبب شد اشتغال را از دست بدهیم؛ کاری که سبب ضربه زدن به اشتغال می‌شود چرا باید آن را دنبال کنیم.

وی با بیان اینکه با توجه به اینکه تولیدات کشاورزی مازندران بالا است باید با توسعه روابط توسعه بازار را داشته باشیم، ادامه داد: خلاقیت‌ها و طوفان فکری باید ایجاد شود تا راهکارهای خلاقانه پیدا کنیم.

استاندار مازندران بیان کرد: مدیران کل  اداره راه و شهرسازی سنگر مقدس بدانند و در پشت میز و جلسات حداقل‌ها را داشته باشند و بقیه وقت را در اختیار مردم بگذارید.

این مسؤول با اشاره به ظرفیت‌سازی ظرفیت‌سازی برای حلقه‌های مفقوده، افزود: در مازندران حلقه‌های مفقوده فراوانی داریم و با ظرفیت‌سازی حلقه‌های مفقوده می‌توانیم اشتغال‌زایی فراوانی داشته باشیم.

اسلامی ادامه داد: گردشگری با تنوع سیستم حمل و نقل و تورگردانی سبب ایجاد اشتغال‌زایی می‌شود و باید بستر آن فراهم شود.

وی با بیان اینکه زباله از مهم‌ترین مشکلات استان است،گفت: تفکیک زباله از مبدأ باید انجام شود و همین امر سبب ایجاد اشتغال می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها