عضو سابق کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با «بسیج»:
مددی گفت: ما باید رفته رفته تمام وابستگی اقتصادی، فرهنگی و سیاسی خود را به دشمن اصلی و خونخوارمان که همان شیطان بزرگ آمریکا است؛ قطع کنیم.
کد خبر: ۸۹۴۷۵۷۰
|
۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۷

علی مددی، عضو سابق کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج با اشاره به صحبت های مقام معظم رهبری با ولادمیر پوتین رئیس جمهور روسیه مبنی بر حذف دلار از مبادلات ارزی دو کشور در معمالات تجاری اظهار داشت:ما باید رفته رفته تمام وابستگی اقتصادی، فرهنگی و سیاسی خود را به دشمن اصلی و خونخوارمان که همان شیطان بزرگ آمریکا است؛ قطع کنیم.

 

عضو سابق کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی  با بیان این مطلب که اجباری نیست تا ما با دلار مبادله کنیم عنوان کرد: چه اجباری وجود دارد تا ما با همه کشورهای جهان مبادلات دلاری داشته باشیم این درحالی است ما با عقد قراردادهای مالی دو یا چند جانبه می توانیم مبنای مبادلات مالی را ریال و سایر ارزهای رایج دنیا قرار دهیم.

 

مددی با اشاره به نقش حذف دلار برای فشار آوردن به آمریکا خاطرنشان کرد:  حذف دلار از مبادلات کشور می تواند یک اهرم فشار برای آمریکا تلقی شود تا آمریکا نتواند با نوسانات مالی اقتصاد کشور ما را تحت تأثیر قرار دهد.حذف دلار راه حل خوبی برای استقلال مالی کشور است و ما می توانیم یک ارز مشترک با کشورهای دنیا در نظر بگیریم  از طرفی ارزش ریالی و پول مملکت را بالا ببریم.

ارسال نظرات