در آستانه 2 آذر ماه پیام امام‌(ره) مبنی بر تشکیل بسیج دانشجو و طلبه در جمع مسئولین بسیج دانشجویی یزد بازخوانی شد.
کد خبر: ۸۹۵۱۶۸۸
|
۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، اکبر عابدی مسئول روابط عمومی بسیج دانشجویی استان، عصر امروز در جمع تعدادی از مسئولین بسیج دانشجویی یزد در محل ناحیه بسیج دانشجویی به بازخوانی فرمان امام‌(ره) مبنی بر تشکیل بسیج دانشجو و طلبه و بیان نکاتی پیرامون وظایف بسیج دانشجویی و توصیه های رهبر معظم انقلاب به دانشجویان بسیجی پرداخت.
عابدی در این برنامه بیان داشت: رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام‌خمینی(ره) در آخرین پیام خود در سالگرد تأسیس بسیج، به تشکیل بسیج دانشجو و طلبه تأکید داشتند که از آن سال بسیج دانشجویی و بسیج طلاب به فرمان امام‌خمینی(ره) تشکیل و فعالیت خود را تاکنون ادامه داده است.
مسئول روابط عمومی بسیج دانشجویی استان ادامه داد: امروزه به خوبی مشخص است که بسیج دانشجو و طلبه به فرهنگ، مسیر و راهبردی برای مقابله با آنچه انقلاب و اسلام را تحت تاثیر خود قرار می دهد تبدیل شده است.
وی با بیان اینکه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در فاصله اندکی پس از پایان جنگ تحمیلی اقدام به تاسیس بسیج دانشجویی و طلاب کردند، اذعان کرد: در زمانی که برخی، از نیاز نداشتن به بسیج صحبت می کردند، امام (ره) با درایت خود می دانستند که نزاع ما با سلطه و استکبار جهانی پایان نیافته است و تشکیل بسیج دانشجو و طلبه نیز اقدامی در راستای فهم این مسیر و تحقق آرمان های والای انقلاب اسلامی بود.
عابدی ماموریت های امام (ره) برای بسیج طلبه و دانشجو را دفاع از انقلاب و اسلام و جلوگیری از نفوذ استکبار عنوان کرد و خاطر نشان کرد: تدبیر امام خمینی (ره) اشاعه فرهنگ بسیجی در محیط های علمی بود.

مسئول روابط عمومی بسیج دانشجویی ضدیت با آمریکا و مستکبرین و بازخوانی مبارزه با نظام سلطه و استکبار، مقابله با فتنه، رفع فقر، فساد و تبعیض و نقش آفرینی فرهنگی را اولویت های راهبردی بصیرتی این نهاد عنوان کرد و افزود: تمام فعالیت های این مجموعه در راستای تربیت نیروی تراز انقلاب اسلامی با هدف ایجاد تمدن نوین اسلامی است.


در آستانه 2 آذر، سالروز پيام تاريخي امام‌خميني (ره) مبني بر تشكيل بسيج دانشجو و طلبه به بازخواني اين پيام رهبر كبير انقلاب مي‌پردازيم:

بسم الله الرحمن الرحيم

تشكيل بسيج در نظام جمهوري اسلامي ايران، يقينا از بركات و الطاف جليه خداوند تعالی بود كه بر ملت عزيز و انقلاب اسلامی ايران ارزانی شد.

در حوادث گوناگون پس از پيروزی انقلاب خصوصا جنگ، بودند نهادها و گروه‌های فراوانی كه با ايثار و خلوص و فداكاری و شهادت‌طلبی، كشور و انقلاب را بيمه كردند. ولي حقيقتا اگر بخواهيم مصداق كاملی از ايثار و خلوص و فداكاری و عشق به ذات مقدس حق و اسلام را ارائه دهيم، چه كسی سزاوارتر از بسيج و بسيجيان خواهند بود.

بسيج شجره طيبه و درخت تناور و پرثمری است كه شكوفه های آن بوی بهار وصل و طراوات يقين حديث عشق مي دهد. بسيج مدرسه عشق و مكتب شاهدان و شهيدان گمنامی است كه پيروانش بر گلدسته های رفيع آن اذان شهادت و رشادت سر داده اند.

بسيج ميقات پابرهنگان و معراج انديشه پاك اسلامی است كه تربيت‌يافتگان آن نام و نشان در گمنامی و بی‌نشانی گرفته‌اند. بسيج لشكر مخلص خداست كه دفتر تشكل آن را همه مجاهدان از اولين تا آخرين امضا نموده‌اند.

من همواره به خلوص و صفای بسيجيان غبطه می‌خورم و از خدا می‌خواهم تا با بسيجيانم محشور گرداند چرا كه در اين دنيا افتخارم اين است كه خود بسيجی ام. من مجددا به همه ملت بزرگوار ايران و مسؤولين عرض می‌كنم چه در جنگ و چه در صلح بزرگترين ساده‌انديشی اين است كه تصور كنيم جهانخواران خصوصا آمريكا و شوروی از ما و اسلام عزيز دست برداشته‌اند. لحظه‌ای نبايد از كيد دشمنان غافل بمانيم. در نهاد و سرشت آمريكا و شوروی كينه و دشمنی با اسلام ناب محمدی -صلي الله عليه و آله و سلم- موج می‌زند.

بايد براي شكستن امواج طوفان‌ها و فتنه‌ها و جلوگيری از سيل آفت‌ها به سلاح پولادين صبر و ايمان مسلح شويم. ملتي كه در خط اسلام ناب محمدی -صلي الله عليه و آله و سلم- و مخالف با استكبار و پول‌پرستی و تحجرگرايی و مقدس‌نمايی است، بايد همه افرادش بسيجی باشند و فنون نظامی و دفاعی لازم را بدانند چرا كه در هنگامه خطر، ملتی سربلند و جاويد است كه اكثريت آن آمادگی لازم رزمی را داشته باشد.

خلاصه كلام، اگر بر كشوری ندای دلنشين تفكر بسيجی طنين اندازد، چشم طمع دشمنان و جهانخواران از آن دور خواهد گرديد و الا هر لحظه بايد منتظر حادثه باشيم.

بسيج بايد مثل گذشته و با قدرت و اطمينان خاطر به كار خود ادامه دهد. امروز يكي از ضروری‌ترين تشكل ها، بسيج دانشجو و طلبه است. طلاب علوم ديني و دانشجويان دانشگاه ها بايد با تمام توان خود در مراكزشان از انقلاب و اسلام دفاع كنند، فرزندان بسيجی‌ام در اين مراكز، پاسدار اصول تغيير ناپذير "نه شرقی و نه غربی" باشند.

امروز دانشگاه و حوزه از هر محلی بيشتر به اتحاد و يگانگی احتياج دارند. فرزندان انقلاب به هيچ وجه نگذارند ايادی آمريكا و شوروی در آن دو محل حساس نفوذ كنند. تنها با بسيج است كه اين مهم انجام می پذيرد.

و مسائل اعتقادی بسيجيان به عهده اين دو پايگاه علمی است. حوزه علميه و دانشگاه بايد چارچوب های اصيل اسلام ناب محمدی را در اختيار تمامی اعضای بسيج قرار دهند.

بايد بسيجيان جهان اسلام در فكر ايجاد حكومت بزرگ اسلامي باشند و اين شدنی است. چرا كه بسيج تنها منحصر به ايران اسلامي نيست. بايد هسته‌های مقاومت را در تمامی جهان به وجود آورد و در مقابل شرق و غرب ايستاد. شما در جنگ تحميلی نشان داديد كه با مديريت صحيح و خوب می‌توان اسلام را فاتح جهان نمود.

شما بايد بدانيد كه كارتان به پايان نرسيده است. انقلاب اسلامی در جهان نيازمند فداكاری‌های شماست. مسؤولين تنها با پشتوانه شماست كه می‌توانند به تمامی تشنگان حقيقت و صداقت اثبات كنند كه بدون آمريكا و شوروی می‌شود به زندگی مسالمت‌آميز توأم با صلح و آزادی رسيد. حضور شما در صحنه‌ها موجب مي‌شود كه ريشه ضد انقلاب در تمامی ابعاد از بيخ و بن قطع گردد.

من دست يكايك شما پيشگامان رهايی را مي‌بوسم و می‌دانم كه اگر مسؤولين نظام اسلامی از شما غافل شوند به آتش دوزخ الهی خواهند سوخت.

بار ديگر تأكيد مي‌كنم كه غفلت از ايجاد ارتش بيست ميليونی، سقوط در دام دو ابرقدرت جهانی را به دنبال خواهد داشت. من از تمامی بسيجيان خصوصا از فرماندهان عزيز آن تشكر می‌كنم و از دعای خير برای اين فرزندان با وفای اسلام غفلت نخواهم نمود.

خداوند شهدای عزيز و گمنام بسيج را به نعمت همجواری اهل بيت -عليهم السلام- متنعم و جانبازان عزيز را شفا و اسرا و مفقودين عزيز را سالم به اوطانشان بازگرداند و هر روز بر عظمت و شوكت اين نهاد مقدس و مردمی كه پيروان اسلام عزيز و حضرت بقيه الله الاعظم ارواحنا لمقدمه الفدا هستند، بيفزايد.

والسلام عليكم و رحمه‌الله
دوم آذرماه سال 1367
ارسال نظرات