در حالی که طیف اصلی مخاطب تاکید‌های رهبری در مسئله اقتصادمقاومتی دولت‌ها بوده‌اند، اما حتی به اعتراف بسیاری از دولتی‌ها، کمترین توجه‌ به این مسئله راهبردی از سوی دولتمردان صورت گرفته است.
کد خبر: ۸۹۵۴۲۶۰
|
۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، چندسالی است که مقام معظم رهبری در جلسات و دیدارهای مختلف با مردم و ارکان مختلف کشوری بر تحقق نقش اقتصاد مقاومتی در جامعه تاکید می‌کنند و تنها راه برون‌رفت از وضعیت نامناسب اقتصادی و مقابله با تحریم‌های ظالمانه دشمن را توجه ویژه به این بحث می‌دانند.

این در حالی است که طیف اصلی مخاطب این تاکید‌های رهبری دولت‌ها بوده‌اند، تا مردم کشور بتوانند با برنامه‌ریزی‌های هدایت‌گر و حمایت‌گرایانه دولت، به رفاه بیشتری دست پیدا کنند، اما حتی به اعتراف بسیاری از دولتی‌ها، کمترین توجه‌ به این مسئله راهبردی از سوی دولتمردان صورت گرفته است به طوریکه رهبری امسال را با تاکید بر تحقق شعار «اقتصاد مقاومتی، تولید واشتغال»  آغاز کرده‌اند.

اقتصاد مقاومتی همان نسخه شفابخشی است که بسیاری از کارشناسان برجسته اقتصادی کشور، آن را در برابر تهدیدهای دشمن موثر می‌دانند، به همین دلیل بسیاری از جوانان کشور با دریافت تسهیلات ارائه شده از سوی بسیج سازندگی نواحی سپاه شهرستان خود اقدام به تحقق این امر می‌کنند.

خیرالله باقرزاده فرمانده سپاه فریدونکنار در گفت‌وگو با بصیرنیوز با اشاره به اهمیت موضوع اقتصادمقاومتی اظهار کرد: اقتصادمقاومتی می‌تواند توان اقتصادی و تولید و اشتغال کشور را رشد دهد.

وی با اشاره به اینکه تحقق اقتصادمقاومتی دست بیگانگان را از فشار اقتصادی بر کشور قطع می‌کند، خاطرنشان کرد: دولت باید توجه خود را بیشتر معطوف به اجرای طرح اقتصادمقاومتی در کشور کند که با تاکید و یادآوری زیاد مقام معظم رهبری مشخص می‌شود که هنوز این امر میسر نشده است.

فرمانده سپاه فریدونکنار از ارائه تسهیلات برای طرح‌های اقتصادمقاومتی از سوی بسیج سازندگی این شهرستان خبر داد و تصریح کرد: برای سال ۹۶ و تاکنون مبلغ یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برای تسهیلات اقتصادمقاومتی نزد بسیج سازندگی قرار دارد که بسیجیان می‌توانند با ارائه طرح از این تسهیلات برخوردار شوند.

باقرزاده با بیان اینکه سپاه حمایت‌های لازم را از طرح‌های اقتصادمقاومتی انجام می‌دهد، افزود: تسهیلات اعطا شده در قالب عقود اسلامی است و  فعالان این زمینه باید تسلط خوبی بر طرح‌های خود داشته باشند.

محمدعلی توکلی یکی از فعالان عرصه اقتصادمقاومتی در فریدونکنار در گفت‌وگو با بصیرنیوز اظهار کرد: پیرو تحقق بیانات رهبری در قالب طرح اقتصادمقاوتی دو حوضچه پرورش ماهی با تراکم فشرده برای تولید سالم و ایجاد اشتغال احداث شد.

وی با اشاره به اینکه زیربنای این طرح با هزینه ۵۰ میلیون تومان در سال ۹۴ بنا نهاده شد، خاطرنشان کرد:  مساحت این استخر ۲۰۰ مترمربع است که در هرماه یک میلیون تومان درآمد برآورد شده است که به ازای آن برای ۲ نفر شغل ایجاد می‌شود و از فروردین سال جاری فعالیت این طرح شروع شده است.

تسهیلات بانک‌های دولتی مغایر با طرح اقتصاد مقاومتی است

این فعال اقتصادمقاومتی با بیان چالش‌های پیش روی طرح‌های اقتصادمقاومتی، تصریح کرد: با توجه به پیگیری‌های زیاد اما تاکنون هیچ حمایتی از نهادهای دولت همانند اداره شیلات،جهاد کشاورزی و غیره نشده است که این خود یک اشکال بزرگ بر سر راه اشتغال و تولید است.

توکلی بر لزوم حمایت دولت برای موفقیت‌ طرح‌های اقتصادمقاومتی تاکید کرد و گفت: در آغاز کار، تسهیلات ۱۵ میلیون تومانی از سوی بسیج سازندگی دریافت شد اما با توجه به عدم حمایت نهادهای دولتی، از پرداخت اقساط تسهیلات درمانده شدم و نه تنها تامین هزینه‌های پرورش ماهی سخت شده بلکه در هزینه تامین معاش زندگی خود مانده‌ام.

وی در پایان گفت: از مسئولان مربوط در بحث اقتصادمقاومتی تقاضا دارم که موانع پیش روی جوانان را در سر راه تولید واشتغال را بردارند و با برطرف کردن مشکلات آن‌ها بتوانند نقش موثری در تحقق اقتصادمقاومتی داشته باشند.

سهل انگاری نهادهای دولتی نسبت به طرح‌های اقتصادمقاومتی در حال ضربه زدن به این طرح‌ها است و اگر حمایت‌های سپاه و بسیج سازندگی در این راستا نباشد باید کرکره اقتصادمقاومتی را پایین کشید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها