هر سرمایه‌گذاری که آمادگی احداث صنایع تبدیلی را در استان داشته باشد حمایت‌های لازم از او خواهد شد.
کد خبر: ۸۹۵۵۷۵۳
|
۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: 670 طرح کشاورزی برای دریافت تسهیلات بسته رونق تولید به بانک عامل معرفی شدند و 270 طرح دیگر تایید شده و آماده معرفی به بانک است.

 دلاور حیدرپور با تاکید بر انجام صحت سنجی آمارهای موجود در بخش کشاورزی استان، گفت: هر مرکز جهاد کشاورزی دارای یک محقق معین است که هفته ای یکبار در مراکز جهاد کشاورزی حضور دارند و پل ارتباطی علمی با کشاورزان هستند.

وی با بیان اینکه شرایط اقلیمی استان پایدار نیست و سبب ایجاد مشکلاتی برای کشت‌های پاییزه می‌شود، ادامه داد: کشت پاییزه گندم و جو همانند کلزا باید با حساسیت بالایی انجام شود و زمان مناسب و روش کشت دو فاکتور مهم در عملکرد محصول است که باید به آن توجه شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود: باید زراعت را با علم روز دنیا آمیخته کنیم و در زراعت از بذور اصلاح شده و مورد تایید استفاده کنیم.

این مسؤول اظهار کرد: 670 طرح کشاورزی برای دریافت تسهیلات بسته رونق تولید به بانک عامل معرفی شدند و 270 طرح دیگر تایید شده و آماده معرفی به بانک است.

حیدرپور تصریح کرد: در شورای برنامه‌ریزی استان 263 میلیارد ریال برای ارتقاء شاخص توسعه در بخش کشاورزی تصویب شد.

وی با بیان اینکه شبانه روزی آمادگی برای بررسی و صدور قرنطینه محصولات کشاورزی را داریم، گفت: در بحث صادرات مرکبات نظارت‌های لازم در واحدهای قرنطینه‌ای انجام می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران بیان کرد: هر سرمایه‌گذاری که آمادگی احداث صنایع تبدیلی را در استان داشته باشد حمایت‌های لازم را خواهیم داشت.

این مسؤول ادامه داد: واحدهای سورتینگ در استان کم نیست اما پراکنش مناسبی ندارد و سبب ایجاد مشکلاتی شده است و برای حل این مشکل آمادگی داریم برای احداث واحد سورتینگ در مناطقی که مورد نیاز است به سرمایه‌گذاران تسهیلات پرداخت کنیم.

حیدرپور به تسهیلات اشتغال روستایی اشاره کرد و افزود: مبلغ تسهیلات برای اشتغال واحدهای روستایی 11 هزار میلیارد تومان در کشور است که 45 درصد آن مربوط به بخش کشاورزی است که با نرخ بهره چهار تا 11 درصد به متقاضیان پرداخت می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها