وزیر انرژی عربستان سعودی پس از دیدار با همتای آمریکایی خود در ریاض، از شرکت‌های آمریکایی برای مشارکت در برنامه هسته‌ای ریاض دعوت کرد.
کد خبر: ۸۹۵۸۱۵۹
|
۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۶

 

به گزارش خبرگزاری بسیج، در حالی که در روزهای اخیر رسانه‌ها از همکاری‌های هسته‌ای احتمالی دولت دونالد ترامپ با ریاض خبر داده‌اند، وزیر انرژی عربستان سعودی امروز دوشنبه اظهارنظری درباره این موضوع کرده است.

هفته گذشته منابع خبری گزارش دادند آمریکا در حال گفت‌‌وگو برای ارائه فناوری هسته‌ای به عربستان است. مدیر شورای امنیت ملی آمریکا در زمینه سلاح‌های کشتار جمعی در جلسه استماع سنا فاش ساخت که واشنگتن در حال گفت‌وگو با ریاض در این زمینه است(جزئیات بیشتر).

یک روز پس از انتشار این خبر بود که خبرگزاری رویترز هم از لابی‌گری برخی شرکت‌های آمریکایی با واشنگتن برای توسعه برنامه هسته‌ای عربستان سعودی خبر داد(جزئیات بیشتر).

حالا امروز وزیر انرژی عربستان سعودی پس از دیدار با همتای آمریکایی خود که به ریاض سفر کرده، درباره این موضوع اظهارنظر کرده است.

«خالد الفالح» پس از دیدار با «ریک پری» به خبرنگاران گفت که عربستان سعودی از شرکت‌های آمریکایی برای مشارکت در برنامه هسته‌ای صلح آمیز این کشور دعوت کرده است.

وزیر انرژی دولت دونالد ترامپ هم در ریاض تاکید کرده که هنوز زود است درباره توافق‌های آمریکا با عربستان سعودی در زمینه همکاری برای برنامه هسته‌ای بیانیه‌ صادر و اظهارنظر کند.

این مقام ارشد آمریکایی در ریاض با ملک سلمان پادشاه عربستان سعودی هم دیدار دوجانبه‌ای ترتیب داد.

ارسال نظرات