معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:

حمایت از فعالیت‌ها و جشنواره‌های قرآنی در اولویت قرار دارد

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، گفت: حمایت از فعالیت‌ها، برنامه‌ها و جشنواره‌های قرآنی در اولویت قرار دارد.
کد خبر: ۸۹۵۹۴۲۵
|
۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، عبدالهادی فقهی زاده، به ارایه گزارشی از فعالیت های این معاونت پرداخت و اظهار داشت: تعامل با ائمه جمعه و نمایندگان ولی فقیه در استان‌ها را لازمه حرکت صحیح و اصولی در مسیر ترویج فرهنگ قرآنی می دانیم.

وی با اشاره به این‌که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اندیشه‌ای جز ترویج فرهنگ دینی، قرآنی و انقلابی ندارد، افزود: در این راستا حمایت از فعالیت‌ها، برنامه‌ها و جشنواره‌های قرآنی در اولویت قرار دارد، چنانکه شاهد برگزاری مطلوب جشنواره ملی آواها و نغمات قرآنی با عنوان ترنم آسمانی در استان آذربایجان شرقی هستیم.

فقهی‌زاده با بیان این‌که دومین جشنواره سراسری ترنم آسمانی از سلسله جشنواره های قرآنی آیات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که با مشارکت موسسه فرهنگی قرآن و عترت طارق تبریز برگزار شد، گفت: این جشنواره با هدف تقویت گفتمان قرآن و عترت در قالب هنرهای آوایی و نغمه ای برگزار شد.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر این‌که قران کریم شناسنامه مسلمانی و فرهنگی ملت است، تصریح کرد: تقویت گفتمان قرآن و عترت آرمان بزرگی است که دل هر مسلمان پاک دین برای آن و به نام آن می تپد، هدف امت اسلام، تبلیغ و ترویج روزآمد و صحیح آرمانی است که چهره حقیقی اسلام ناب محمدی را به جهانیان بشناساند.

وی برگزاری جشنواره های ملی همچون ترنم آسمانی را فرصتی برای نهادینه شدن اندیشه قرآنی در فرهنگ و سبک زندگی جامعه دانست و گفت: ارسال ٢٨٤ اثر از استان های مختلف از جمله قم، اصفهان، لرستان و آذربایجان غربی در بخش های مختلف این جشنواره نشان از موفقیت آن لوده است.

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار