مستندساز کشورمان گفت: مشت نمونه خروار است و سوال اینجاست که چرا این فیلم اولا با یک بودجه محدود باید ساخته شود و ثانیا چرا این مدلی باید اکران شود؟
کد خبر: ۸۹۵۹۷۴۷
|
۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۳

بی توجهی مسئولان به اکران فیلم ارزشی اشنوگل/ مردم دوست دارند سرنوشت شهدای غواص را بدانندمحسن اسلام زاده کارگردان و مستندساز کشورمان در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج گفت: این روزها ما شاهد اکران فیلم سینمایی اشنوگل که یک فیلم دفاع مقدسی است هستیم البته اگر بشود اسمش را اکران گذاشت.

وی افزود: متاسفانه ما شاهد این هستیم که این فیلم بسیار بد اکران می شود. اطلاع رسانی های خودجوش مردمی و بعضی از خبرگزاری ها خوب بوده ولی مخاطبان واقعا سر در گم هستند که به کدام سالن سینما باید بروند چرا که سالن ها بسیار محدود و در حد سه یا چهار سالن می باشد که فول تایم هم نیست  و فیلم در ساعت های پراکنده اکران می شود.

اسلام زاده تصریح کرد: عملا تبلیغی در پایتخت برای این فیلم نشده آن هم در شرایطی که ما شاهد این هستیم که مردم به شدت از شهدای غواص پذیرایی کردند و آمدند و آنها را بدرقه کردند و حماسه آفریدند. موضوع این فیلم هم مربوط به شهدای غواص است صد در صد کسانی که برای این شهدا آمدند و عرق ملی داشتند می خواهند بدانند سرنوشت این قهرمانان چه طور بوده و در چه عملیاتی و چگونه به شهادت رسیده اند و رشادت های آنان را ببینند.

مستندساز کشورمان بیان داشت: حتما اگر اطلاع رسانی خوب  باشد و سالن های خوبی در اختیار این فیلم گذاشته شود می تواند اکران موفقی داشته باشد.  این را گفتم که بدانید مشت نمونه خروار است و سوال اینجاست که چرا این فیلم اولا با یک بودجه محدود باید ساخته شود و ثانیا چرا این مدلی باید اکران شود؟

اسلام زاده اظهار داشت: همه می گویند فرهنگ نیاز به زیر ساخت دارد و مردم باید با فرهنگ دفاع مقدس آشنا شوند و در عرصه شعار همه آماده اند ولی در عرصه عمل حتی هماهنگی سالن برای اکران و زمان خوب اکران که به سادگی هم امکان پذیر است انجام نمی شود.

وی گفت: این شهدا مفاخر این کشور هستند و همه هم درباره آنها صحبت کرده اند و مذهبی و غیر مذهبی و حزب اللهی و غیر حزب اللهی آنها را تحسین کرده اند این مفاخر را باید به جوانها نشان داد به هر حال جوانان ما به دنبال قهرمان می گردند و ما نتوانستیم دفاع مقدس را درست به تصویر بکشیم.

اسلام زاده افزود: اینقدر بی توجهی ها در این فضا زیاد است که هیچ چیزی در این عرصه بعید نمی باشد. متاسفانه این مدل برخورد کردن تبعات بعدی به دنبال دارد که سالهای بعد اقدامات ضد فرهنگی که در این زمینه اتفاق می افتد را می بینیم. من امیدوارم که خدا برخی از مسئولان ما را از خواب غفلت بیدار کند.

  

ارسال نظرات