خبرهای داغ:
رئیس اداره ورزش و جوانان هشترود به عنوان سرپرست تیم و نماینده وزارت ورزش و جوانان در اردوی تمرینات هاکی روی یخ تیم ملی ایران در ترکیه، گفت: کمپ تیم ملی هاکی روی یخ با حضور 22 بازيکن از استان های آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، اصفهان، قم در شهر ارزم روم ترکیه زیر نظر مربیان ایران و ترکیه و انجام چند مسابقه دوستانه تدارکاتی با تیم های باشگاهی از 9 تا 18آذر در دو نوبت صبح و عصر برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۵۹۷۵۶
|
۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۴

حضور تیم ملی هاکی روی یخ ایران در کمپ ترکیه

حجت حسین پور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، افزود: در حاشیه تمرینات عملی، کلاس های تئوری و داوری زیر نظر مدرسان هاکی روی یخ ترکیه تشکیل شد .

وی هدف از برگزاری این کمپ را آماده سازی و هماهنگی و افزایش سطح بازیکنان و حضور در مسابقات المپیک زمستانی  در کشور کره جنوبي عنوان کرد.

حسین پور اضافه کرد: در این کمپ چند نفر از بازیکنان مورد توجه مربیان ترکیه قرار گرفتند که قرار شد این بازیکنان برای شرکت در مسابقات نیم فصل سوپر لیگ هاکی روی یخ باشگاه های ترکیه پس از تشریفات اداری حضور يابند.

بازی هاکی روی یخ ورزشی بسیار فیزیکی است که در آن سه عامل سرعت، تکنیک و قدرت فیزیکی یا قدرت جسمانی ؛ نقشی اساسی را ایفا می کند

هاکی روی یخ نام یکی از رشته‌های ورزشی پرطرفدار است که در آمریکای شمالی تنها به عنوان  هاکی  نامیده می‌شود.

 بازی هاکی، یک بازی تیمی است که بر روی یخ انجام می‌شود.

 ورزش هاکی در کشورهای سردسیری که فصل سرما و یخبندان در آنان طولانی است دارای محبوبیت بسیار زیادی است، به صورتی که در کشورهای اسکاندیناوی  و کانادا هاکی ورزش اول آن کشورها به حساب می‌آید.

 هاکی یکی از چهار بازی اصلی در آمریکای شمالی است که لیگ فوق حرفـه‌ای آن کـه به لیگ برترمشهـور است و بـا نـام لیگ ملی هاکی (NHL)  و بـرای زنـان بـا نـام لیگ ملی هاکی زنان NWHL)  ) دارای محبوبیت و طرفداران زیادی است.

 بوفالو، دیترویت، پیتسبرگ، مینسوتا، شیکاگو، بوستون، نیویورک، فیلادلفیا، تمپا، دنور، سن خوزه و کلمبوس از شهرهایی در ایالات متحده هستند که شهروندانشان به هاکی علاقه فراوان دارند.

ارسال نظرات