فرمانده دریابانی مازندران از کنترل بیش از 2 هزار و 300 فروند شناور صیادی در سطح حوزه استحفاظی توسط دریابانان استان خبر داد.
کد خبر: ۸۹۶۱۹۹۲
|
۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، به نقل از پایگاه اجتماعی فرماندهی دریابانی مازندران در فریدونکنار، سرتیپ دوم پاسدار هوشنگ حسینی اظهار کرد: تلاش‌های شبانه روزی مرزبانان و دریابانان در برقراری هر چه بیشتر نظم و امنیت و کنترل شناورهای صیادی در دستور کار دریابانان استان است.

وی افزود: در راستای لزوم ایجاد نظم و امنیت و نظارت بر تردد شناورها در دریا و رصد همه شناورهای متردد در سطح حوزه استحفاظی همچنین ارتقای امنیت اجتماعی، دریابانان پایگاه های تابعه در سطح حوزه استحفاظی با کنترل شناورهای صیادی، نظم و امنیت را در دریا به ارمغان آوردند.


فرمانده دریابانی مازندران تصریح کرد: با توجه به فصل صید و صیادی، دریابانان حوزه استحفاظی، با اجرای گشت‌های ساحلی و دریایی در چندماه گذشته تاکنون، موفق به کنترل بیش از 2 هزار و 300 فروند انواع شناور صیادی شدند.
این مسؤول بیان کرد: در بازدید از شناورهای صیادی مدارکی از قبیل دفترچه تردد، کارت ساماندهی شناور، کپسول آتش‌نشانی، جلیقه نجات، حلقه نجات و پارو توسط دریابانان کنترل می‌شود.


حسینی درخواست کرد با توجه به بدی شرایط آب و هوایی دریا تمامی شناورها با بهره‌گیری از همه امکانات تامینی و حفاظتی در آب تردد کرده و همواره احترام به قانون را دردستور کار خود قرار دهند.


فرمانده دریابانی استان مازندران همچنین آموزش همگانی در بستر مدیریت علمی را در کنار آموزش‌های تخصصی را مهم‌ترین عامل در کاهش جرایم مرزی دانست.

وی با اشاره به اینکه پیشگیری و کاهش جرایم در حوزه مرزهای ایران اسلامی از جمله مهم‌ترین ماموریت‌های مرزبانی ناجا در حوزه نظم و امنیت ملی و اجتماعی است، خاطرنشان کرد: تشدید اقدامات امنیتی و اجتماعی عاملی مهم در پیشگیری از جرایم و تثبیت امنیت در مرزها است.

حسینی با بیان اینکه پیشگیری از جرم نقشی کلیدی در برنامه‌های ریزی‌های دریابانی استان و ارتقاء امنیت پایدار در مرزها بر عهده دارد، ادامه داد: آموزش هدفمند لازمه ارتقاء امنیت و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و ارتقاء سطح کیفی اقدامات دریابانی به شمار می‌رود و همواره دریابانان باید در انجام ماموریت‌ها و در ارتباط با مرزنشینان و ساحل‌نشینان منطقه  با سعه صدر، آگاهی و با آموزش همگانی، نسبت به توسعه فرهنگ خودمراقبتی و پیشگیرانه در حوزه مرزها اقدام کنند.

این مقام مسؤول با تاکید بر ضرورت نهادینه کردن فرهنگ پیشگیری در مرزها، اظهار کرد: بسیاری از جرایم به ویژه در حوزه خرد به دلیل عدم آگاهی و یا سهل‌انگاری مردم و همچنین عدم رعایت موارد ایمنی و امنیتی اتفاق می‌افتد که با بسترسازی مناسب آموزشی در راستای ترویج فرهنگ پیشگیری، می‌توان از وقوع چنین جرایمی پیشگیری کرد.

وی آموزش همگانی در بستر مدیریت علمی را مورد تبیین و تاکید قرار داد و افزود: اگر تحلیل درستی از وضعیت و جغرافیای جرم نداشته باشیم، نمی‌توانیم درست برنامه‌ریزی کنیم و راهکارهای پیشگیری از آن جرم را در مرز پیاده کنیم.

حسینی تصریح کرد: اقدامات پیشگیرانه امنیتی و خود مراقبتی در مرزها و افزایش سطح آموزش‌های عمومی مرزنشینان و سهیم کردن آنها در ارتقاء سطح کمی و کیفی امنیت در این حوزه از جمله مهم‌ترین اهداف و اقدامات دریابانی استان است که تحقق راهبردهای اجرایی آن با بهره‌گیری از ظرفیت‌های اجتماعی و مشارکت آحاد مرزنشینان منطقه حاصل می‌شود.

فرمانده دریابانی مازندران ادامه داد: با توجه به رویکردی که دریابانی در پیشگیری از جرایم مرزی دنبال می‌کند و حساسیت و توجه خاص نسبت به مقوله مقابله با جرایم و تثبیت امنیت منطقه لازم است با برنامه‌ریزی‌های گسترده و با به‌کارگیری همه امکانات و تجهیزات نسبت به جلب مشارکت عمومی برنامه‌ریزی داشته است.

فرمانده دریابانی استان مازندران گفت: توجه به نقطه نظرات مرزنشینان بازتاب بسیار خوبی در انجام بهتر ماموریت‌های دریابانی استان داشته است که در ادامه راه، افزایش اعتماد و تعدیل مطالبات مرزنشینان از دریابانان با ارائه آموزش‌های لازم و افزایش خودکنترلی با جدیت دنبال خواهد شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها