مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران مبتلا به Ms و ALS آمل گفت: در مراسم گلریزان حمایت از این بیماران طی سال گذشته مبلغ 63 میلیون تومان جمع‌آوری شد ولی این مبلغ در سال جاری به بیش از 120 میلیون تومان رسیده است.
کد خبر: ۸۹۶۲۰۲۸
|
۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، همایش انجمن حمایت از بیماران مبتلا به Ms و ALS این شهرستان شب سه‌شنبه با حضور مسؤولان، بیماران و خانواده‌شان برگزار شد.

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران مبتلا به Ms و ALS شهرستان آمل در حاشیه برگزاری این همایش که با گلریزان همراه بود، اظهار کرد: این انجمن بدون هیچ وابستگی به نهادهای دولتی و احزاب سیاسی در راستای حمایت از بیماران دچار به این بیماری سخت و صعب‌العلاج فعالیت دارد.

زهرا رجبی افزود: در شهرستان آمل تعداد 234 نفر در این انجمن عضویت دارند و از خدمات مختلف درمانی، مشاوره‌ای، دارویی و لوازم پزشکی بهره می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه 62 نفر از بیماران عضو انجمن اهل روستا بوده و 172 نفر از جمعیت شهری معادل 74 درصد هستند، بیان کرد: تعداد 156 نفر از بیماران که حدود 67 درصد از جمعیت اعضا تشکیل می‌دهد خانم بوده و 78 نفر با حدود 33 درصد از جمع آقایان هستند.

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران مبتلا به Ms و ALS آمل گفت: 11 نفر از اعضای این انجمن بی‌سواد، 151 نفر دارای مدرک دیپلم و پایین‌تر، 47 نفر لیسانس، هفت نفر فوق لیسانس و دو نفر دارای مدرک دکتری هستند که از این بیماری رنج می‌برند.

این مسؤول با اشاره به اینکه تعداد 47 نفر از افراد مبتلا به بیماری Ms مجرد و 187 نفر متأهل هستند، تصریح کرد: 188 نفر از این جمع بیکار و 46 نفر شاغل هستند که بزرگ‌ترین مشکل ما را بیکاری اعضا رقم می‌زند.

رجبی با اعلام ارائه تسهیلات اهدایی شامل کمک غیرنقدی و نقدی به افراد عضو انجمن بیان کرد: در مجموع 322 میلیون تومان برای حمایت از بیماران اهدا شده است که 181 میلیون تومان کمک غیرنقدی و 141 میلیون نقدی بوده است.

وی تصریح کرد: کمک‌های غیرنقدی شامل سبد کالا، اجاره ساختمان، خدمات دندانپزشکی، فیزیوتراپی، لوازم اداری و اموال بوده است.

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران مبتلا به Ms و ALS آمل تأکید کرد: ویلچر ویژه برای حمل بیماران مبتلا امروزه نیاز مهمی است که هزینه تهیه هر ویلچر حدود 8 میلیون تومان بوده و برای مهیا کردن 10 ویلچر مورد نیاز بیماران آملی هزینه‌ای حدود 80 میلیون برآورد شده است.

این مسؤول گفت: در مراسم گلریزان حمایت از بیماران مبتلا به Ms و ALS این شهرستان طی سال گذشته مبلغ 63 میلیون تومان جمع‌آوری شد ولی این مبلغ در سال جاری به بیش از 120 میلیون تومان رسیده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها