9910 نفر در دهیاری‌ها و شورا‌های اسلامی روستا‌های مازندران فعالیت می کنند

مديركل دفتر امور روستايي و شوراهاي استانداري مازندران از فعالیت 9 هزار و 910 نفر در دهیاری‌ها و شورا‌های اسلامی روستا‌های استان خبر‌ داد.
کد خبر: ۸۹۶۲۰۲۹
|
۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، جان‌الله عبدی در جلسه شورای اداری این شهرستان که در روستای «ورسک» بخش مرکزی سوادکوه برگزار شد با اشاره به اینکه توسعه روستایی دغدغه نظام، مقام‌معظم رهبری و دولت است، گفت: از ظرفیت زنجیره‌ای در روستا‌ها استفاده شود و در سرشماری سال 1395 تعداد 45 درصد جمعیت استان مازندران در روستا‌ها زندگی می‌کنند و استان مازندران دارای رتبه سوم کشوری در دارا‌بودن جمعیت روستایی است.

وی با بیان اینکه درصد جمعیت روستایی به جمعیت کل مازندران به‌دلیل ظرفیت‌های مختلف روستایی استان، قابلیت افزایش را دارد، افزود: باید به محصولات روستایی ارزش‌افزوده داده‌شود و فروش محصولات روستایی در ورودی‌های استان مورد برنامه‌ریزی قرار‌ گیرد.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری از پرداخت تسهیلات کم‌بهره و ابلاغ اعتبارات صندوق توسعه برای روستا‌ها خبر‌داد و خاطر‌نشان کرد: هر‌چه سطح درآمد مردم روستا، افزایش یابد شاهد افزایش مشارکت آنان در توسعه روستا‌ها هستیم و در طول 4 سال اخیر هزار و 500 کیلومتر راه‌روستایی استان مازندران با مشارکت مردم آسفالت‌شد و در حال‌ حاضر 7 هزار و 760 نفر عضو شورا‌های روستایی هستند و 2 هزار و 150 نفر دهیار در استان مازندران فعالیت می‌کنند.

عبدی با اشاره به اینکه تا پایان سال 1397، همه روستا‌های مازندران، گاز‌دار می‌شوند که از شاخص‌های تثبیت‌جمعیتی محسوب می‌شود و بهره‌برداری از طرح‌های کوچک که ظرفیت اشتغال‌زایی بالایی دارند، در دستور کار ما قرار‌دارد که اختصاص 950 میلیون‌تومان در بلده، باعث اشتغال‌زایی 300 نفر را در بخش‌های کشاورزی، پرورش طیور، خیاطی و سایر بخش‌ها را فراهم‌کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها