خبرهای داغ:
به همت ستاد بازسازی عتبات عالیات آذربایجان‌شرقی؛
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات آذربایجان‌شرقی در دیدار با امام جمعه اهر، گفت: برای نخستین بار توسط ستاد عتبات عالیات استان ساخت نیم ضریح تل زینبیه آغاز شده است.
کد خبر: ۸۹۶۲۱۰۳
|
۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، علی داداش زاده اظهار داشت: هم اکنون با حمایت و همراهی فعالان صنایع‌دستی و هنرمندان این صنعت اقدام به ساخت ضریح کرده‌ایم  و نخستین مورد هم‌ساخت نیم ضریح تل زینبیه است که این ستاد عهده‌دار آن شده‌ است.

وی گفت: با همکاری دانشگاه هنر اسلامی تبریز و حمایت‌های خیران عملیات ساخت این طرح معنوی به‌زودی در شرف اجراست.

داداش زاده بیان کرد: همان‌گونه که آذربایجان شهر اولین‌ها و تاریخ‌ساز بوده است در بحث راه‌اندازی ستاد بازسازی عتبات عالیات نیز استان ما اولین استانی بود که در سال 1382 اقدام به راه‌اندازی این ستاد کرد و پس‌ از آن سال 1384 در بقیه استان‌ها ستاد بازسازی عتبات عالیات راه‌اندازی شد.

وی در ادامه به فعالیت های این ستاد اشاره کرد و گفت: مزار مطهر ائمه اطهار (ع) ویترین شیعه است و وهابیت امروزه با ساخت مساجد مجلل سعی دارد این حرکت شیعه را کمرنگ وتحت الشعاع قرار دهد 

داداش زاده در جواب برخی که می‌گویند این‌همه مستمند در ایران است چرا این‌قدر هزینه بازسازی عتبات عالیات در کشورهای دیگر را می‌کنید، اذعان داشت: اکثر این وجوهات را همان افراد مستمند و دوستدار اهل بیت(ع) و با نیت بازسازی عتبات عالیات اهدا می‌کنند. 

وی در خصوص کمک خیران نیز گفت : با وجود اینکه خیران کمک‌های زیادی می‌کنند و اما اکثر محبان اهل‌بیت(ع) وعامه مردم  علاقمندند که در بازسازی عتبات عالیات سهیم و شریک باشند.

در پایان این دیدار با قدردانی از زحمات اسمعلی محمدی مسئول سابق این ستاد در اهر، برات ممی‌پور را به عنوان مسئول جدید ستاد عتبات عالیات شهرستان اهر معرفی کرد.

ارسال نظرات