دبیرعلمی سمینار تازه‌های سرطان پروستات در ساری با طرح این سوال که آیا در هر سنی غربال‌گری سرطان پروستات آغاز می‌شود، گفت: غربال‌گری سرطان پروستات از سن ۵۰ سالگی شروع می‌شود که در صورت وجود سابقه سرطان در اقوام درجه یک از ۴۵ سالگی آغاز می‌شود.
کد خبر: ۸۹۶۲۳۲۹
|
۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، سمینار تازه‌های سرطان پروستات ظهر امروز در هتل سالاردره شهرستان ساری برگزار شد.

دبیرعلمی سمینار تازه‌های سرطان پروستات در این مراسم اظهار کرد: این سمینار دومین تجربه انجمن اورولوژی طبرستان است.

میثم جمشیدی بیان کرد: تقریبا تا قبل از سه دهه گذشته همه بیماران مبتلا به کنسر پروستات زمانی به پزشک مراجعه می‌کردند که بیماری با علائم پیشرفته بروز پیدا می‌کرد به همین دلیل این بیماری برای چندین دهه بیماری هولناک نزد پزشک و بیمار جلوه می‌داد ولی امروزه بیشتر بیماری‌های مربوط به پروستات در مراحل خیلی اولیه به دست پزشک می‌رسد.

این متخصص اورولوژیست و فلوشیب اروانکولوژی ادامه داد: با توجه به اینکه تشخیص بیماری کار سختی نیست هدف امروزه ما از  درمان کاهش عوارض و حفظ کیفیت زندگی است.

جمشیدی با طرح این سوال که آیا در هر سنی غربال‌گری سرطان پروستات آغاز می‌شود، تصریح کرد: غربال‌گری سرطان پروستات از سن ۵۰ سالگی شروع می‌شود که در صورت وجود سابقه سرطان در اقوام درجه یک از ۴۵ سالگی آغاز می‌شود.

 

فلوشیپ ناتوانی جنسی از اروپا نیز در ادامه این جلسه، اظهار کرد: در درمان بیماران مبتلا به سرطان پروستات صحبت از تشخیص، درمان مناسب و حفظ حیات بیمار است که خود بیمار، بستگان و پزشک تلاش دارند زندگی مجدد را به بیمار بازگردانند.

مسعود قربانی تصریح کرد: بعد از همه تلاش‌ها که بیمار از خطر مرگ نجات پیدا کرد استرس و نگرانی خود بیمار آغاز می‌شود؛ چرا که بیماران مبتلا به پروستات با عارضه جنسی مواجه می‌شوند که می‌تواند در زندگی شخصی و خانوادگی بیمار تاثیر شگرفی ایجاد کند.

وی یادآور شد: عوارض بعد از  رادیوتراپی در مقایسه با جراحی در زمان طولانی‌تری بروز پیدا کرده که اقدامات درمانی برای کیفیت بهتر زندگی در دستور کار قرار می‌گیرد که بیماران زیر ۵۰ سال شانس بهتری برای درمان دارند.

این جراح سرطان پروستات با بیان اینکه با مداخلات و درمان‌های مدرن بیماران شانس مجددی برای بازتوانی جنسی پیدا می‌کنند، گفت: اهمیت این درمان‌ها در شروع زودهنگام آن است که شانس بهتری برای درمان خواهند داشت.

 این سمینار با شرکت آسترازنکا و معرفی داروی زولادکس همراه بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها