خبرهای داغ:
شهردار تبریز گفت: حمایت از هنرهای و صنایع دستی بخصوص هنرهای اصیل تبریز و شناساندن آن به میهمانان و گردشگران ضروری است.
کد خبر: ۸۹۶۲۵۶۷
|
۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، ایرج شهین باهر در بازدید از خانه پروین اعتصامی و اثر هنری درحال ساخت «بشیر صلح» گفت:  برای معرفی تبریز 2018  و شناساندن فرهنگ و هنر و هنرمندان تبریز باید برجسته شود.

وی افزود: باید بتوانیم توانمندی های اهالی و هنرمندان تبریز را به میهمانان، توریست ها و مردم دیگر کشورها نشان بدهیم و در این حوزه لازم است همانگونه که در گذشته صورت گرفته است باید از افراد هنرمند حمایت کنیم.

شهردار تبریز با تاکید بر اینکه باید از هنرهای مخصوص تبریز باید حمایت ویژه ای داشته باشیم، گفت: باید از افراد و هنرمندانی که هنرهای خاص دارند و آفرینش های هنری آنان آبرو و اعتباری برای تبریز محسوب می شود حمایت کنیم.

مهندس شهین باهر با اشاره به ساخت اثر هنری بشیر صلح افزود: باید از کارهای هنری حمایت کنیم تا در 2018 و سالهای بعدی بتوانیم حرفی برای گفتن داشته باشیم. تبریز 2018 آغازی برای توریستی شدن تبریز است و موضوع توریسم مختص یک سال بخصوص نیست و برای توسعه آتی تبریز توریسم اهمیت و جایگاه ویژه ای دارد.

گفتنی است ظهر روز جمعه شهردار تبریز به همراه جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر تبریز با حضور در خانه پروین اعتصامی از این مجموعه فرهنگی و همچنین کارگاه ساخت اثر هنری و منبت کاری چلچراغ بشیر صلح بازدید کردند.

اثر هنری بشیر صلح توسط «علی قنبری» هنرمند منبت کار تبریزی  در حال ساخت است. هنر منبت کاری  به عنوان یکی از اصیل ترین هنرهای دستی شهر تبریز در این شهر رواج دارد.

ارسال نظرات