رئیس کمیسیون صنایع مجلس گفت: اگر خودروسازیها به اهلش سپرده شود طی ۳ سال یک خودروساز مطرح جهانی خواهیم شد.
کد خبر: ۸۹۶۲۸۲۶
|
۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۵
 

به گزارش خبرگزاری بسیج، عزیز اکبریان در مراسم افتتاح خط تولید دناپلاس توربو و پژو ۲۰۷ صندوق دار با اشاره به اینکه زمانی در اطراف شرکت ایران خودرو کارخانه‌هایی وجود داشت که ۴۵۰۰ کارگر داشتند و امروز فقط نگهبانان آنها باقی مانده‌اند، گفت: این واحدها در بحث‌های خصوصی‌سازی افتادند و دچار مشکلاتی شدند.

اکبریان با تأکید بر اینکه مدیریت خودروسازها باید به اهلش واگذار شود، افزود: اگر مدیریت ایران‌خودرو را به اهلش بسپاریم که البته آقای یکه‌زارع (مدیرعامل ایران‌خودرو) نیز قبلاً گفته بود حاضرم این کارخانه به اهلش سپرده شود و من خداحافظی کنم، در این‌صورت طی سه سال به یک خودروسازی مطرح جهانی تبدیل خواهیم شد.

به گفته وی دولت ۴ برابر نیاز خود پرسنل دارد به‌طوری‌که بخشی از آنها بجای کار کردن، باید در اتاق بنشینند و غیبت کنند.

اکبریان با اشاره به اختصاص ۹۷ درصد بودجه کشور به حقوق و دستمزد اظهار داشت: حمایت از بخش خصوصی در فقدان اصلاح سیستم بانکی و مبارزه با قاچاق امکانپذیر نیست و نظام باید تکلیف قاچاق را یکسره کند.

رئیس کمیسیون صنایع مجلس تصریح کرد: همه می‌گوییم با قاچاق مبارزه شود ولی قاچاق هر روز بیشتر می‌شود و از قطعه خودرو گرفته تا سنگ قبر شاهد قاچاق به کشور هستیم.

وی تأکید کرد: سران قوا باید مطالب مربوط به این مسئله را به محضر مقام معظم رهبری منتقل کنند تا در این مورد تصمیم‌گیری شود.

اکبریان همچنین با انتقاد از نحوه دریافت مالیات از تولیدکنندگان گفت: هنوز محصولی تولید نشده باید مالیات آن پرداخت شود.

رئیس کمیسیون صنایع مجلس ادامه داد: برای حل این مشکلات دولت باید لایحه‌ای به مجلس بیاورد تا تصویب شود اما دولتی‌ها فقط می‌گویند نمایندگان طرح بدهند، در حالی‌که بدنه کارشناسی در دولت وجود دارد و به‌راحتی می‌تواند کارشناسی کند.

وی ادامه داد: یک سرمایه‌گذار در استان البرز می‌گفت برای تولید در عمان و سرمایه‌گذاری ۶۰۰ میلیارد تومانی در آنجا توانسته این مجوز را ۱۲ روزه دریافت کند، این در حالی است که باید زمینه جذب سرمایه‌گذاری در داخل کشور فراهم شود.

اکبریان تأکید کرد: تحریم‌ها برای ما شکننده نیست، بلکه ضعف مدیریت‌ها شکننده است.

ارسال نظرات